اعلام آمادگی دو شرکت برای ارائه خدمات وایمکس

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، محمود خسروی افزود: دو شرکت PAP که موافقت اصولی دارند، اعلام آمادگی کرده اند تا نسبت به ارایه سرویس اینترنت بی سیم (wimax) اقدام کنند.وی گفت: این شرکت ها با پذیرفتن شرایط پروانه اینترنت بی سیم اعلام کرده اند، آمادگی ارایه این …

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، محمود خسروی افزود: دو شرکت PAP که موافقت اصولی دارند، اعلام آمادگی کرده اند تا نسبت به ارایه سرویس اینترنت بی سیم (wimax) اقدام کنند.
وی گفت: این شرکت ها با پذیرفتن شرایط پروانه اینترنت بی سیم اعلام کرده اند، آمادگی ارایه این سرویس را به مشترکان خود دارند.
وی گفت: شرکت های مذکور در محل هایی که از قبل شبکه داشته اند سرویس را به مشترکان ارایه خواهند کرد و تا انتهای بهمن ماه فرصت دارند با پرداخت حق و حقوق پروانه، تصمیم خود مبنی بر ارایه سرویس اینترنت بی سیم را اجرایی کنند.
معاون وزیر ارتباطات در خصوص ارایه خدمات وایمکس از سوی صاحبان پروانه نیز گفت: در حال حاضر مرحله نصب و راه اندازی تجهیزات از سوی شرکت ها در حال اتمام است و در آذرماه سرویس وایمکس به متقاضیان عرضه خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که در تلاش هستیم تعرفه خدمات استفاده از این سرویس به گونه ای تعیین شود تا در سبد هزینه خانوارها قرار گیرد، ادامه داد: در حال حاضر پیشنهادهایی در این زمینه از سوی اپراتورها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه شده است که پس از بررسی های کارشناسی، نتایج اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: بر اساس پروانه های ارایه شده به اپراتورها، شرکت مبین نت در تمامی سطح کشور و شرکت ایرانسل در ۸ استان اصلی باید این سرویس را به متقاضیان ارایه کنند.
خسروی، با بیان این مطلب که این فناوری جزو آخرین دستاوردها در حوزه ارتباطات محسوب می شود، تأکید کرد: سرویس های باند پهن یکی از شاخص های اصلی توسعه و زیربنای اصلی خدمات مورد نیاز مردم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا