بازار تلفن همراه نیازمند اتحادیه مستقل است

“نصرت الله شریفی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تا کنون اتحادیه مستقلی برای این کالای ارتباطی تشکیل نشده است و اتحادیه های دیگر خود را متولی این صنف می دانند.شریفی تصریح کرد: تا کنون اتحادیه ها و انجمن های مختلفی خود را متولی این حوزه می دانند تا کنون …

“نصرت الله شریفی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تا کنون اتحادیه مستقلی برای این کالای ارتباطی تشکیل نشده است و اتحادیه های دیگر خود را متولی این صنف می دانند.
شریفی تصریح کرد: تا کنون اتحادیه ها و انجمن های مختلفی خود را متولی این حوزه می دانند تا کنون نیز اقدام چشمگیری در این بازار انجام نداده اند.
وی ادامه داد: نبود اتحادیه مستقل برای این حوزه و در پی آن افزایش پدیده قاچاق انواع گوشی های تلفن همراه ، سبب شده است تعداد اندک تولید و مونتاژ داخل هم به دلیل شرایط رقابتی در دست تولیدکنندگان مانده و جذب بازار مصرف نشود.
وی افزود: با توجه به شرایط فعلی که عنان بازار در اختیار قاچاقچیان  است  برخی از فروشندگان سود جو نیز برای سوددهی بیشتر اقدام به تعویض لوازم و قطعات یدکی ، فروش گوشی های کارکرده به جای گوشی های نو و ارائه کارت گارانتی های تقلبی  پرداخته اند.
وی افزود: حدود ۹۷ درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان است،  حضور شرکت های واردکننده در این بازار ۴۶ میلیون نفری احساس نمی شود.
وی با اشاره به  بهبود شرایط فعلی توصیه کرد: اگر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از ۲۸ به ۸ درصد برسد و مرکز تحقیق و توسعه تولید گوشی های تلفن همراه با حمایت دولت ایجاد شود، شاهد بازاری مناسب برای این کالاتی ارتباطی خواهیم بود.
وی توصیه کرد: باید قانونی تصویب شود که درآینده  بدون کارشناسی مجلس شورای اسلامی ، تعرفه واردات به ناگهان افزایش پیدا نکند که پس از چهارسال متوجه ضرر و زیان بسیار فراوان آن که منجر به نابودی چندین شرکت و تعدادی انبوه گارگر و کارمند بشوند ، نباشیم.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا