افزایش دسترسی خدمات عمومی اجباری ICT مطابق با استانداردهای بین‌المللی در برنامه پنجم

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عبدخضرکامرانی – معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات – با بیان این مطلب، اظهار کرد: این پیشنهاد در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با توجه به تغییر وظایف دولت مطرح شده است. وی افزود: بر همین اساس وزارت ارتباطات باید در اجرای …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عبدخضرکامرانی – معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات – با بیان این مطلب، اظهار کرد: این پیشنهاد در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با توجه به تغییر وظایف دولت مطرح شده است.

وی افزود: بر همین اساس وزارت ارتباطات باید در اجرای سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه کشور نسبت به ایجاد ساختارهای مناسب برای ایفای وظایف حاکمیتی در بخش، اقدام کند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف کلان در نظر گرفته شده برای تنظیم این برنامه خاطر نشان کرد: توسعه و تأمین زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز بخش‌های دولتی و غیردولتی در سطح کشور و بین‌الملل با ویژگی‌های یکپارچه، پایدار، ایمن، باکیفیت مطلوب و امنیت بالا و روزآمد و رعایت مدیریت بحران، از جمله این اهداف محسوب می‌شود.

او ادامه داد: افزایش دسترسی خدمات عمومی اجباری مخابراتی و فن‌آوری اطلاعات مطابق با استانداردهای بین‌المللی از دیگر اهداف کلانست که در تنظیم برنامه پنجم توسعه، مورد توجه قرار گرفته است.

او درباره فرصت‌های موجود در حوزه ICT تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی مناسب برای ارایه سرویس به کشورهای هم جوار، افزایش اپراتورها و وجود جمعیت جوان و تحصیل کرده در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از جمله فرصت‌های موجود در این بخش است.

کامرانی تصریح کرد: از دیگر فرصت‌هایی که در حوزه ICT وجود دارد و در تنظیم برنامه پنجم مدنظر قرار گرفته، می توان به امکان صدور خدمات فنی و مهندسی و حضور در بازارهای مخابراتی و IT برخی کشورها، وجود شرکت‌های متعدد و توانمند تولیدکننده داخلی و آزادسازی و امکان جذب سرمایه‌های خارجی اشاره کرد.

او با بیان این مطلب که زیرساخت‌های ایجاد شده در کشور، موجب شده نقاط قوت بسیاری در این حوزه ایجاد شود، گفت: برخورداری از شبکه ارتباطات زیرساخت یکپارچه امن و توسعه‌پذیر با مدیریت متمرکز در سطح کشور، از جمله نقاط قوت این بخش محسوب می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، برنامه پنجم توسعه کشور با تحلیل واقعیت‌های موجود در حوزه ICT و همچنین در نظر گرفتن چشم‌انداز ملی آینده تهیه و تدوین شده است.

عبدخضر کامرانی تأکید کرد: در حال حاضر این برنامه به دولت ارایه شده و درصورت تصویب به‌عنوان یک سند راهبردی در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا