ایجاد مرکز داده ملی نیاز به پهنای باند وسیع دارد

“سیدپاشا ناصرآبادی” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دلیل تمرکز مراکز داده (دیتاسنترها) در کشورهایی مانند امریکا و کانادا، خطوط پرسرعت اینترنت موجود در این کشورهاست.وی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد راه اندازی مرکز داده ملی طی یکسال آینده در کشور، گفت: راه اندازی این …

“سیدپاشا ناصرآبادی” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دلیل تمرکز مراکز داده (دیتاسنترها) در کشورهایی مانند امریکا و کانادا، خطوط پرسرعت اینترنت موجود در این کشورهاست.
وی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد راه اندازی مرکز داده ملی طی یکسال آینده در کشور، گفت: راه اندازی این مرکز پیش نیازهایی دارد که مهمترین آن وجود پهنای باند وسیع و سرورهای (ارایه دهندگان خدمات) قوی است.
ناصرآبادی با اشاره به ضرورت راه اندازی “مرکز داده ملی”در کشور، گفت: وقتی سایت های وزارتخانه ها و مراکز دولتی کشور ما از طریق مراکز داده (دیتاسنترهای) کشورهای خارجی پشتیبانی می شوند، در واقع اطلاعات مهم کشور در اختیار خارجی ها است.
این کارشناس فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه علاوه بر ایجاد مرکز داده ملی باید بدنبال سیستم عامل ملی نیز باشیم، گفت: توجه به “سیستم عامل ملی” برای تضمین امنیت اطلاعات ضروری است.
وی افزود: اگر به سیستم عامل ملی توجه نکنیم که این کار البته با شتاب و عجله امکان پذیر نیست و در درازمدت و بطور جدی باید دنبال شود، متوجه نخواهیم شد که داخل این سیستم عامل چه می گذرد اما در مقابل برای طراحان سیستم های عامل مقدور خواهد بود که سیستم های ما را از کار بیاندازند.
ناصرآبادی با اشاره به سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه کشور بر”ارتقا سطح حفاظت
از اطلاعات رایانه ای” گفت: خوشبختانه در برنامه پنجم توسعه به موضوع ایمنی اطلاعات و همچنین آموزش کارکنان دولت بمنظور تقویت پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور توجه جدی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا