تخصیص ۳۰ میلیارد تومان به آزمایشگاههای تایید نمونه مخابراتی

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا عباس ظریفکار با اشاره به تجهیز شش آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات مخابراتی در یک سال گذشته در کشور اظهار داشت : دو آزمایشگاه تخصصی سیستم‌های انتقال نوری و پارامترهای الکتریکی سیستم‌های رادیویی با هزینه حدود دو میلیارد تومان و یک میلیارد تومان راه اندازی شده که هر دو آزمایشگاه …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا عباس ظریفکار با اشاره به تجهیز شش آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات مخابراتی در یک سال گذشته در کشور اظهار داشت : دو آزمایشگاه تخصصی سیستم‌های انتقال نوری و پارامترهای الکتریکی سیستم‌های رادیویی با هزینه حدود دو میلیارد تومان و یک میلیارد تومان راه اندازی شده که هر دو آزمایشگاه مذکور مراحل اخذ گواهی ۱۷۰۲۵ را طی می کنند که با اخذ این گواهی نامه ، این آزمایشگاهها به عنوان مرکز ارزیابی تلقی شده و در همه جا قابل قبول خواهند بود.
وی با اشاره به اقدامات مرکز تحقیقات برای ایجاد آزمایشگاههای تایید نمونه تجهیزات مخابراتی که از سال ۸۶ طی یک برنامه مدون شکل گرفت ، گفت: یکی از معضلات کشور ما بحث تایید نمونه تجهیزات مخابراتی بوده که از کانالهای مختلف وارد کشور می شد و بعضا نیز نمونه هایی در داخل کشور تولید می گردید . به همین دلیل سعی شد تا قبل از آنکه یک سیستم در شبکه استفاده شود همه ملاحظات آن در تطابق با استانداردهای بین المللی کنترل شود.
ظریفکار با اشاره به تعامل شرکت های مخابراتی همچون شرکت ارتباطات زیرساخت ، شرکت های مخابرات استانی ، شرکت فناوری اطلاعات و اساتید دانشگاهها با این طرح ، افزود: براین اساس بخش اصلی تعاملات با سازمان تنظیم مقررات به عنوان متولی بحث تایید نمونه در کشور بود.
رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران با اشاره به اولویت بندی تجهیز آزمایشگاههای تایید نمونه خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته توانستیم شش آزمایشگاه تایید نمونه راه اندازی کنیم و بعد از این نیز تجهیز چند مورد آزمایشگاه دیگر در دست اقدام داریم که قراردادهای آن منعقد شده و بزودی به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: با ایجاد آزمایشگاههای تایید نمونه در کشور این فرهنگ ایجاد خواهد شد که از این پس هرگونه تجهیزاتی برای استفاده در شبکه مخابراتی کشور باید مطابقت با استانداردهای بین المللی را از همه جنبه ها داشته باشد و این آزمایشگاهها می تواند مرجع مناسبی برای این موضوع باشد.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا