لزوم ایجاد آزمایشگاه تایید نمونه گوشی تلفن همراه در کشور

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، محمود خسروی صبح امروز در مراسم بهره برداری از آزمایشگاههای تایید نمونه تجهیزات مخابراتی ، با بیان اینکه در تجهیز آزمایشگاههای تایید نمونه تجهیزات مخابراتی و رادیویی به وضعیت مطولبی دست یافته ایم ، اظهار داشت: برای گوشی تلفن همراه با توجه به مدل های مختلف در بازار …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، محمود خسروی صبح امروز در مراسم بهره برداری از آزمایشگاههای تایید نمونه تجهیزات مخابراتی ، با بیان اینکه در تجهیز آزمایشگاههای تایید نمونه تجهیزات مخابراتی و رادیویی به وضعیت مطولبی دست یافته ایم ، اظهار داشت: برای گوشی تلفن همراه با توجه به مدل های مختلف در بازار و تشعشعات آنتن های تلفن همراه باید آزمایشگاه تایید نمونه دایر شود.
وی با اشاره به مسوولیت سازمان انرژی اتمی در قبال اشعه های یون ساز خاطرنشان کرد: حدود سه سال است که سازمان تنظیم مقررات با همکاری سازمان انرژی اتمی تست اثرات تشعشعی آنتن های تلفن همراه را در دستور کار قرار داده است و این تشعشعات برابر با استانداردهای جهانی بوده و تاکنون مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: از آنجایی که دستگاههای تلفن همراه از مسیرهای غیر قانونی وارد کشور می شوند لزوم تست شدن این دستگاهها از لحاظ استاندارد جهانی و ملی احساس می شود. به این ترتیب می توان از برندهایی که برای سلامتی مشترکان مضر بوده و در شبکه ایجاد اختلال می کنند جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه اثرات گوشی تلفن همراه و آنتن های BTS باید در محیط آزمایشی دیده شود ، خاطرنشان کرد: همچنین در این آزمایشگاهها باید آشفته بازار هندست ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.
خسروی با اشاره به تدوین و تصویب نظام تایید نمونه تجهیزات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در سازمان تنظیم مقررات اظهار داشت: نظام تایید نمونه برابر با اساسنامه سازمان تنظیم مقررات از وظایف این سازمان بود که در چند سال شکل گرفت . به طوری که سازمان تنظیم مقررات ابتدا از طریق اتحادیه جهانی مخابرات مطالعات در این مورد را آغاز کرد و با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران این پروژه را بومی سازی کرد.
وی گفت: در زمان حاضر تعداد بسیاری از آزمایشگاههای تایید نمونه تجهیزات مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران و همکاری دانشگاه ها و توان علمی کشور راه اندازی شده که تایید نمونه تجهیزات تولید داخل شبکه تلفن همراه برای قرارداد شش میلیون خط موبایل از جمله آنها است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا