گوشی های تقلبی چین جای ال جی را تنگ کرده اند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از کومپاس، گوشی های تقلبی و کپی چینی که از روی برندهای معروف بازار طراحی شده اند، بازار را اشباع کرده اند.دلیل این افزایش فروش، استراتژی شفاف توزیع کنندگان و افزایش فروش گوشی های درجه دوم بدون مجوز است.شرکت های چینی معمولا از برندهای معروف تر کپی …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از کومپاس، گوشی های تقلبی و کپی چینی که از روی برندهای معروف بازار طراحی شده اند، بازار را اشباع کرده اند.
دلیل این افزایش فروش، استراتژی شفاف توزیع کنندگان و افزایش فروش گوشی های درجه دوم بدون مجوز است.
شرکت های چینی معمولا از برندهای معروف تر کپی می کنند و از نام هایی شبیه برندهای اصلی بازار همانند “Mokia” استفاده می کنند.
گفته می شود در بیشتر این گوشی های ارزان قیمت از تراشه های شرکت Mediatek استفاده می شود.
بر اساس گزارش گارتنر، فروش کلی گوشی های تقلبی در  سال جاری به ۱۵۰ میلیون دستگاه رسید.این میزان نسبت به فروش ۱۱۷ میلیون دستگاه گوشی  ال جی  در سراسر دنیا بیشتر شده است.
با توجه به بحران اقتصادی در سراسر دنیا گوشی های ارزان قیمت چینی خیلی خوب به فروش رسیدند. با این حال روند کاهش فروش تلفن همراه در بازار جهانی در سه ماهه سوم سال متوقف شد.
بر اساس بررسی های گارتنر فروش جهانی تلفن همراه از سه ماهه سوم سال پیش تا سه ماهه سوم امسال با یک دهم درصد افزایش همراه بود.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا