سرعت اقدامات در حوزه IT کند است

 به گزارش سازمان خبری موبنا صمد مومن‌بالله  درهمایش زیر ساخت های دولت الکترونیک، سرویس وب را یکی ازجذاب‌ترین و پراستفاده‌ترین سرویس‌های اینترنتی دانست و گفت: با  افزایش حجم تبادل  اطلاعات ،تنوع سرویس دهنده ها و سرویس‌های اینترنتی، زیرساخت‌های اینترنتی سنتی پاسخگوی نیازها نیست و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های جدید هستیم .وی گفت:مراکز داده  با در اختیار …

 به گزارش سازمان خبری موبنا صمد مومن‌بالله  درهمایش زیر ساخت های دولت الکترونیک، سرویس وب را یکی ازجذاب‌ترین و پراستفاده‌ترین سرویس‌های اینترنتی دانست و گفت: با  افزایش حجم تبادل  اطلاعات ،تنوع سرویس دهنده ها و سرویس‌های اینترنتی، زیرساخت‌های اینترنتی سنتی پاسخگوی نیازها نیست و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های جدید هستیم .
وی گفت:مراکز داده  با در اختیار داشتن سرویس‌دهنده‌های متعدد، توانمند و تجهیزات برقراری اتصال‌های با سرعت زیاد امکان راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی را ممکن می‌سازند که مکان‌های مطمئنی برای نگه‌داری اطلاعات با قابلیت اطمینان ودسترسی  بالا هستند.
مومن‌بالله  درتشریح اعلامیه هزاره تصریح کرد: دراین اعلامیه هشت هدف تعریف شده که ریشه‌کن کردن فقر، دستیابی به آموزش ابتدایی، کاهش مرگ و میر کودکان، ترویج برابری جنسیتی و مبارزه با ویروس ایدزاز آن جمله است ، همچنین آزمونی برای اراده سیاسی به منظور ایجاد همکاری وسیع‌تر و تضمین پایداری محیط زیست به‌عنوان دیگرمحورهای این اعلامیه است.
معاون وزیر افزود: درمقوله محیط زیست موضوع دیتا سنتر ها مطرح می شود. باید ازمشارکت جهانی و بخش خصوصی برای توسعه  ICT بهره گرفت.
وی با بیان اینکه قانون و مقررات ضعیف می‌تواند مسائلی را در مسیرتکنولوژی ایجاد کند، اظهار داشت: باید  قوانین به صورتی تدوین شوند که به عنوان یک الزام مورداستفاده قرار گیرند.
وی با بیان اینکه پیشرفت در حوزهict مرتبط با بحث حاکمیت است ،اظهارداشت:حاکمیت  ۱۴ تابع تشکیل شده  که هفت تابع آن سیاست‌گذاری و هفت تابع  مرتبط با مسایل امنیتی است.
به گفته وی در حال حاضر ۸۰ درصد دارندگان آدرس در ایران از سرویس یاهو استفاده می‌کنند. این موضوع  توجه به ایجادمراکز داده را بیشتر مورد تاکید قرار می دهد .
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا