نصب دکل‌های مخابراتی درپایتخت منوط به موافقت شهرداری شد

شهرداری از نصب دکل‌هایی که باعث اغتشاش در سیمای شهری ‌شود،جلوگیری می‌کند    سید صباح‌الدین متقی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، ضمن تاکید بر این که نصب دکل‌های مخابراتی در پایتخت منوط به موافقت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران است، افزود: احداث این دکل‌ها توسط هر مرجع دیگری تخلف محسوب می‌شود.به گفته وی، بدین …

شهرداری از نصب دکل‌هایی که باعث اغتشاش در سیمای شهری ‌شود،جلوگیری می‌کند    
سید صباح‌الدین متقی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، ضمن تاکید بر این که نصب دکل‌های مخابراتی در پایتخت منوط به موافقت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران است، افزود: احداث این دکل‌ها توسط هر مرجع دیگری تخلف محسوب می‌شود.
به گفته وی، بدین ترتیب در صورتی که اپراتورهای مخابرات در مکان‌هایی غیر از اماکن تعیین‌شده از سوی شهرداری اقدام به نصب دکل کرده و باعث اغتشاش در اصول سیمای شهری شود، شهرداری از برپایی آن‌ها جلوگیری می‌کند.
مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران اظهار کرد: این توافقنامه به تمام شرکت‌های مخابراتی ابلاغ شده است و در صورت رعایت نکردن مفاد، با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
متقی با ابراز تاسف از توجه نکردن به مکان برپایی دکل‌های مخابراتی در کشور که علاوه بر اغتشاش سیمای شهری، نارضایتی نابینایان را به همراه دارد، عنوان کرد: در عین حال بیش از دو هزار و ۵۰۰ دکل مخابراتی در استان تهران وجود دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر دکل‌های مخابراتی در دنیا با پوششی جذاب زیباسازی می‌شوند تا بدین ترتیب از برهم زدن منظر شهری جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا