مراکز داده در اولین همایش زیرساخت های دولت الکترونیک معرفی می شوند

به گزارش سازمان خبری موبنا صمد مومن بالله – رییس ستاد برگزاری همایش زیرساخت های دولت الکترونیک – اظهار  داشت: شالوده فناوری اطلاعات ایجاد مراکزداده (دیتا سنتر)  است. در این همایش به مدیران و مسولان بلندپایه که دست اندر کار اجرای این مراکز خواهند بود فرصت ها ، امکانات جانبی ، چالش ها و مشکلات …

به گزارش سازمان خبری موبنا صمد مومن بالله – رییس ستاد برگزاری همایش زیرساخت های دولت الکترونیک – اظهار  داشت: شالوده فناوری اطلاعات ایجاد مراکزداده (دیتا سنتر)  است. در این همایش به مدیران و مسولان بلندپایه که دست اندر کار اجرای این مراکز خواهند بود فرصت ها ، امکانات جانبی ، چالش ها و مشکلات جانبی مراکز داده توضیح داده می شود و از شرکت های خصوصی که در زمینه ایجاد این مراکز و پشتیبانی امنیت محتوا تجربه داشته اند دعوت شده تا ضمن تشریح معیارهای ضروری برای ایجاد مراکز داده،  امکانات و خدماتی را که تاکنون دراین زمینه عرضه کرده اند به شرکت کنندگان معرفی کنند.
معاون وزیر ارتباطات گفت: استخراج ، جمع آوری ، پردازش و تحلیل اطلاعات برای برنامه ریزی ملی، از محور های مورد توجه در ایجاد مراکز داده است و از آنجا که میزبانی برخی از  سایت های سازمان ها و نهادها در خارج از کشور است ، ضرورت جدی ایجاد این مراکز داده در داخل کشور مشاهده می شود.بنا براین باید میزبانی این سایت ها به داخل کشور منتقل شود. 
به گفته مومن بالله ، براساس اسناد بالادستی و همچنین تصمیمات شورایعالی فناوری اطلاعات، ایجاد مرکز داده ملی به عهده شرکت ارتباطات زیرساخت و ایجاد مراکز داده استانی  نیز بر عهده استانداری است.
وی با بیان اینکه مرکز داده ملی شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان پشتیبان اطلاعات حساس و حیاتی مراکز داده دستگاههای دولتی و ملی و ۳۰ استان کشور عمل می کند ، ادامه داد: نکته با اهمیت در ایجاد مرکز داده ملی غیرانتفاعی بودن آن است، این مرکز با هدف پشتیبانی از اطلاعات حساس ایجاد می شود و هدف  از ایجاد آن رقابت با فعالان مراکز داده دربخش خصوصی نیست .
مومن بالله افزود: موضوع دیگری که در این همایش مطرح خواهد شد این است که در صورت محدود بودن اطلاعات یک ارگان یا سازمان و با توجه به اهمیت مخاطرات امنیتی محتوای اطلاعات و سازه ها، در ساخت و نگهداری مراکز داده، باید حجم اطلاعات به میزانی برسد که ایجاد مرکز داده با توجه به هزینه بر بودن، اقتصادی باشد. از همین رو تا قبل از این مرحله سازمان هایی که چنین شرایطی دارند می توانند از امکانات شرکت های بخش خصوصی که امکانات و تجربیاتی در زمینه ایجاد مراکز داده و یا پشتیبانی امنیت محتوا دارند استفاده کنند.
وی تاکید کرد حفظ یکپارچگی و پیشگیری از ورود دو یا چند مرتبه اطلاعات نیز از مزایای این همایش است.
شرکت های داتک ، ایزایران ، پارس آنلاین، داده پردازی ، افرانت ،فناپ و آریا همراه که در زمینه های یادشده تجربه دارند دعوت شده اند باهماهنگی بخش دولتی و خصوصی برای نخستین بار ، مراکز داده به صورت یک مجموعه هماهنگ  و منسجم در ایران پیاده شود و این هدف اصلی همایش است .
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا