۷۵ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه هیوندایی تولید شد

“حمیدرضا منجی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: این شرکت از ابتدای سال جاری ۷۵ هزار دستگاه گوشی هیوندایی تولید کرده ا ست که از این میزان حدود ۱۵ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به حومه خلیج فارس صادر شده ا ست.وی افزود: این شرکت با وجود مشکلاتی همچون تعرفه …

“حمیدرضا منجی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: این شرکت از ابتدای سال جاری ۷۵ هزار دستگاه گوشی هیوندایی تولید کرده ا ست که از این میزان حدود ۱۵ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به حومه خلیج فارس صادر شده ا ست.
وی افزود: این شرکت با وجود مشکلاتی همچون تعرفه و موارد گمرکی از جمله ترخیص کالا، اقدام به این میزان  گوشی در بازار تلفن همراه کشور کرده است.
وی افزود: تولیدکنندگان داخلی برای تولید گوشی و واردات قطعات مجبور به پرداخت تعرفه های گمرکی هستند.درحالی که برای تولید و صادرات این نوع گوشی ها در منطقه آزاد کیش مجبور به پرداخت تعرفه های گمرکی نخواهیم بود.
منجی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی حاکم بر بازار تلفن همراه تولیدکنندگان تنها با تیراژ پایین به تولید گوشی های وطنی می پردازند. تنها در صورتی می توان فعالیت تولیدکنندگان گسترش می یابد که با قاچاق گوشی تلفن همراه در سطح کشور برخورد جدی و قاطعی صورت گیرد.
منجی تصریح کرد: به دلیل گسترش روز افزون قاچاق این کالای ارتباطی با برندهای معتبر جهانی و ارزان بودن این نوع گوشی ها، تمایل مشتریان برای خرید گوشی های قاچاق افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت نیمه هادی عماد عرضه کننده گوشی های نیمه هادی عماد خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود بودجه نمی توان تبلیغات گسترده ای برای  گوشی های داخلی داشت.چرا که پرداخت هزینه تبلیغات در کشور برای تولیدکنندگان امکان پذیر نیست.
شرکت نیمه هادی عماد که هم اکنون گوشی های هیوندایی را در بازار تلفن همراه عرضه می کند، یکی از شرکت های طرف قرار داد با وزارت صنایع در اردیبهشت ماه سال ۸۵ است که متعهد به تولید سالانه دو میلیون دستگاه تلفن همراه شده بود.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا