تولید مجدد گوشی های آی تی ام سی هم اکنون امکان پذیر نیست

 “محمد ابراهیم مطلع” در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با ارزیابی شرایط نامناسب فعلی بازار برای تولید گوشی های آی تی ام سی اظهار داشت: تنها در صورت برطرف شدن چالش های پیش رو دربازار تلفن همراه تولیدکنندگان می توانند به تولید خود ا دامه بدهند. وی ادامه داد: افزایش گسترده گوشی های قاچاق …

 “محمد ابراهیم مطلع” در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با ارزیابی شرایط نامناسب فعلی بازار برای تولید گوشی های آی تی ام سی اظهار داشت: تنها در صورت برطرف شدن چالش های پیش رو دربازار تلفن همراه تولیدکنندگان می توانند به تولید خود ا دامه بدهند.
 وی ادامه داد: افزایش گسترده گوشی های قاچاق در بازار تلفن همراه ، استقبال مشتریان از گوشی های صاحب نام جهانی و تعرفه این کالای ارتباطی از جمله مواردی است که فعالیت برای تولیدکنندگان را محدود کرده است.
مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با اشاره به موارد فوق تصریح کرد:  ساماندهی این موارد می توان به به تولید مجدد گوشی در کشور کمک کند.
این در حالی است که مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران یک ماه پیش اعلام کرده بود به دلیل نبود شرایط مناسب تولید و مشکلات پیش رو، فعالیت تولید گوشی های آی تی ام سی در بازار را متوقف کرده است.
وی قاچاق گوشی تلفن همراه را یکی از عوامل اصلی بازدارنده در فرآیند تولید گوشی در داخل کشور دانست و گفته بود: متاسفانه شرایط تولید برای شرکتها به خاطر تعرفه ها، قاچاق و سایر موارد مهیا نیست.
به گزارش موبنا، قرار بود با توافق وزارت صنایع با شرکتهای داخلی از جمله itmc و نیمه هادی عماد و افزایش تعرفه واردات شرایط برای تولید گوشی ملی فراهم شود که با گذشت چند سال از اتخاذ این تصمیم این امر محقق نشده است.
سالانه برای حدود ۱۵ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران تقاضا وجود دارد که با وجود اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات این محصول حتما یک درصد این نیاز نیز در داخل کشور تولید نمی شود و به اعتقاد بسیاری از دست اندرکاران حدود ۹۰ درصد نیاز  بازار گوشی تلفن همراه بدون پرداخت عوارض و تعرفه های گمرکی وارد می شود.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا