بیشترین حجم واردات گوشی تلفن همراه به کشور قاچاق است

“رضا جمهوری” در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: حضور کمرنگ ماموران نیروی انتظامی و مسوولان مربوطه باعث شده بیشترین حجم  واردات گوشی مربوط به قاچاقچیان شود.وی افزود: به دلیل تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه و کاهش فعالیت نمایندگان قانونی، درآمد گمرک نیز از محل اخذ تعرفه این کالا کاهش یافته …

“رضا جمهوری” در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: حضور کمرنگ ماموران نیروی انتظامی و مسوولان مربوطه باعث شده بیشترین حجم  واردات گوشی مربوط به قاچاقچیان شود.
وی افزود: به دلیل تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه و کاهش فعالیت نمایندگان قانونی، درآمد گمرک نیز از محل اخذ تعرفه این کالا کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین حجم واردات گوشی از طریق قاچاق صورت می گیرد و تنها میزان محدودی گوشی از مبادی مرزی وارد بازار تلفن همراه کشور می شود که این امر به ضرر دولت است.
جمهوری  ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی بازار تلفن همراه ماموارن نیروی انتظامی و نهادهای مربوطه با نظارت گسترده تر می توانند مانع ورود این نوع گوشی های  شوند.
معاون طرح و برنامه گمرک ایران  افزود: واردات غیرقانونی این کالای ارتباطی به صورت چمدانی از مبادی مرزی به کشور صورت می گیرد. بر همین اساس میزان درآمد گمرک به طور چشمگیری کاهش یافته است.
از سال ۸۵ که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد افزایش یافت و دو سال بعد به ۲۵ درصد کاهش یافت، بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار این کالا در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، اکنون حدود ۹۵ درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
۱۲۹/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا