سامانه نوری CWDM هشت کاناله ثبت اختراع شد

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، سامانه صنعتی CWDM هشت کاناله که با استفاده از آن ظرفیت هر رشته فیبر نوری تا هشت برابر افزایش می یابد، هیچ نمونه داخلی نداشته و نظر به جدید و کاربردی بودن طرح، موفق به ثبت اختراع گردیده است.هدف از طراحی …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، سامانه صنعتی CWDM هشت کاناله که با استفاده از آن ظرفیت هر رشته فیبر نوری تا هشت برابر افزایش می یابد، هیچ نمونه داخلی نداشته و نظر به جدید و کاربردی بودن طرح، موفق به ثبت اختراع گردیده است.
هدف از طراحی و پیاده سازی سامانه فوق افزایش ظرفیت انتقال فیبرهای نوری موجود در شبکه های شهری و بین شهری کشور و در نتیجه افزایش بهره وری و امکان بالابردن سرعت برقراری ارتباط به همین نسبت می باشد.
سامانه مورد نظر توانایی ارسال همزمان هشت کانال نوری با ظرفیت ۵/۲ گیگا بیت بر ثانیه و در مجموع  20 گیگا بیت بر ثانیه اطلاعات را دارا می باشد.
با انجام این پروژه گام مهمی جهت بومی سازی فناوری های نوین مخابرات نوری در کشور برداشته شده و کشور در خصوص استفاده از سامانه های نوری پر ظرفیت شهری و بین شهری تا فاصله ۶۰ کیلومتر و ظرفیت معادل ۲۵۰ هزار کانال تلفنی خودکفا خواهد شد. با ساخت این سامانه که مبتنی بر آخرین استانداردهای بین المللی می باشد، زمینه ساخت آخرین فناوری های روز از جمله سامانه های DWDM  (سامانه مالتی پلکس متراکم تقسیم طول موج) در داخل کشور فراهم آمد. 

۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا