برای واگذاری سهام پست منتظر مصوبه دولت و مجلس هستیم

     محمد حسن محبیان عراقی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، با بیان اینکه شرکت پست به دو بخش حاکمیتی و اپراتوری تفسیم می شود، گفت: پس ازطی فرایند قانونی سهام بخش اپراتوری این شرکت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.  وی با بیان اینکه درشرایط فعلی برای  واگذاری سهام شرکت پست به بخش …

     محمد حسن محبیان عراقی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، با بیان اینکه شرکت پست به دو بخش حاکمیتی و اپراتوری تفسیم می شود، گفت: پس ازطی فرایند قانونی سهام بخش اپراتوری این شرکت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. 
وی با بیان اینکه درشرایط فعلی برای  واگذاری سهام شرکت پست به بخش خصوصی منتظر مصوبه دولت ومجلس هستیم، اظهار داشت: برای واگذاری سهام این شرکت به بخش خصوصی مشکل خاصی وجود ندارد.
وی افزود: زمانبندی و فرایند واگذاری سهام این شرکت ازاختیار پست خارج است و مجلس باید دراین زمینه تصمیم گیری کند.
محبیان عراقی افزود: در واگذاری سهام شرکت پست ابتدا آزاد سازی صورت می گیرد، سپس سهام این بخش واگذارمی شود.
وی با اشاره به دستور کار سازمان خصوصی سازی دراین زمینه گفت: با آزاد سازی تعرفه که در فرایند خصوصی سازی قرار دارد این بخش از شرکت پست ازشرایط ضرردهی خارج می شود.
مدیرعامل شرکت پست افزود: آزادسازی تعرفه از مهترین اقداماتی است که شرکت پست قصد انجام آن را دارد.
پیش از این مدیر عامل شرکت پست اعلام کرده بود که طبق پیش بینی های انجام شده ، حدود ۳۰ درصد از سهام شرکت پست به سرمایه گذاران خارجی واگذار می شود که برای این موضوع فراخوانی اعلام شده است.
طبق اصل ۴۴ قانون اساسی ، سهام شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تا پایان امسال باید از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شود.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا