یکی ازاعضای کنسرسیوم خریدارسهام مخابرات:۱۸ آبان وجه نقد معامله واریز می‌شود

معاون سازمان خصوصی‌سازی: قرارداد واگذاری شرکت در مرحله‌ نهایی شدن است    مدرس خیابانی ـ مدیرعامل شرکت شهریار مهستان ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به تبدیل کنسرسیوم توسعه‌ اعتماد مبین به شرکت توسعه‌ اعتماد مبین اشاره کرد و افزود: از این پس شرکت توسعه‌ اعتماد مبین سهامدار شرکت مخابرات ایران خواهد شد …

معاون سازمان خصوصی‌سازی: قرارداد واگذاری شرکت در مرحله‌ نهایی شدن است    
مدرس خیابانی ـ مدیرعامل شرکت شهریار مهستان ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به تبدیل کنسرسیوم توسعه‌ اعتماد مبین به شرکت توسعه‌ اعتماد مبین اشاره کرد و افزود: از این پس شرکت توسعه‌ اعتماد مبین سهامدار شرکت مخابرات ایران خواهد شد و شرکا از طریق شرکت توسعه‌ اعتماد مبین وارد سهام مخابرات می‌شوند.
وی در خصوص مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی در سهام شرکت مخابرات گفت: در حال حاضر مشارکت شرکت‌های خارجی نهایی نشده و به مرحله‌ پیش‌پرداخت نخواهد رسید.
مدرس اضافه کرد: از سوی دیگر شرکت پیشگامان کویر یزد که رقیب توسعه‌ اعتماد مبین در مزایده بود در سرمایه‌گذاری با توسعه اعتماد مبین اعلام انصراف کرد و طی نامه‌ای به شرکت مخابرات اعلام کرد که از نظر فنی به شرکت مخابرات کمک خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت شهریار مهستان با اشاره به عدم مشارکت شرکت مهر اقتصاد ایرانیان در بلوک مخابرات افزود: شرکت توسعه اعتماد مبین با بانک ملت و بنیاد مستضعفان و چند نهاد دیگر مذاکراتی انجام داده است که بعد از پرداخت پیش‌قسط نهایی و اعلام می‌شود.
وی در خصوص گزارش سازمان بازرسی و احتمال ابطال معامله بلوکی شرکت مخابرات گفت: طبق گفته رییس سازمان بورس تنها مجمع ابطال معامله شرکت بورس و شورای رقابت است ولی در این میان نقطه نظرات منطقی مطرح می‌شود که در نهایت باید تابع قانون بود.
از سوی دیگر دکتر اسماعیل غلامی ـ معاون آماده‌سازی سهام سازمان خصوصی‌سازی ـ از نهایی شدن قرارداد بلوکی مخابرات خبر داد و گفت: در حال حاضر وجه نقدی معامله معادل ۱۶۰۰ میلیارد تومان از سوی کنسرسیوم برنده آماده بوده و تا روز دوشنبه (۱۸ آبان ) واریز و قرارداد بسته می شود.
وی با بیان اینکه قرارداد واگذاری شرکت مخابرات در مرحله‌ نهایی شدن است ادامه داد: از نظر سازمان خصوصی‌سازی اقدامات لازم در حال انجام است و در صورتی که معامله ابطال شود طبق قانون باید این بلوک مجددا واگذار شود زیرا طبق ضوابط و مقررات باید شرکت‌های اصل ۴۴ به فروش برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا