اجرای طرح یک شارژر برای تمام گوشی های تلفن همراه

به گزارش روز سه شنبه ی ایرنا ،با استفاده از این روش جدید، هر کاربر تلفن همراه (بدون توجه به علامت تجاری و مدل گوشی خود) می‌تواند از یک شارژر واحد استفاده کند.اجرای این روش سبب خواهد شد، با در دسترس قرار گرفتن مدل‌های جدید، تعداد شارژر‌های تولید شده، عرضه شده و از رده خارج …

به گزارش روز سه شنبه ی ایرنا ،با استفاده از این روش جدید، هر کاربر تلفن همراه (بدون توجه به علامت تجاری و مدل گوشی خود) می‌تواند از یک شارژر واحد استفاده کند.
اجرای این روش سبب خواهد شد، با در دسترس قرار گرفتن مدل‌های جدید، تعداد شارژر‌های تولید شده، عرضه شده و از رده خارج شده به‌طور چشمگیری کاهش یابد. علاوه بر این، توسعه این استاندارد جدید حاکی از آن است که کابران تلفن همراه در سراسر جهان می‌توانند با استفاده از هر نوع شارژر در دسترس، گوشی خود را شارژ کنند.
همچنین این روش میزان انرژی مصرفی در حین شارژ کردن را کاهش می‌دهد. پیش‌بینی می شود، با اجرایی شدن روش جدید UCS، میزان انرژی مصرفی شارژرها ۵۰درصد کاهش یابد، ۵۱هزار تن از شارژر‌های مازاد احتیاج حذف شود و میزان تولید و انتشار سالانه گازهای گلخانه‌ای در جهان، ۱۳.۶میلیون تن کاهش یابد.
به گزارش گروه علمی و تحلیلی طیف ، ” ملکم جانسون ” ، مدیر مرکز استانداردسازی مخابرات در اتحادیه بین‌المللی مخابرات دراین خصوص گفت: اجرای این استاندارد جدید، گام مهمی در جهت کاهش تأثیرات محیطی ناشی از شارژ گوشی تلفن همراه و در نتیجه، استفاده آسان‌تر از تلفن همراه، محسوب می‌شود.
استانداردسازی این روش در چارچوب قوانین اتحادیه بین‌المللی مخابرات، به روند پذیرش و استقبال گسترده از آن کمک شایان توجهی خواهد کرد. براساس حد واسط Micro–USB، شارژرهای UCS (بر حسب کارآمدی و قابلیت) درجه‌بندی و رتبه‌بندی می‌شوند که این شارژر‌ها در مقایسه با شارژ‌رهای تأیید نشده و رتبه‌بندی نشده، انرژی بسیار کم‌تری مصرف می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا