شبکه یکپارچه سیگنالینگ کشور تا پایان سال راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا ،”محمدباقر ظهوری فر” روز سه شنبه در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،افزود:با اجرای این پروژه، تمامی سینگال هایی که در حال حاضر در شبکه ملی کشور از قبیل شبکه زیرساخت، اپراتورها و شبکه بین الملل در حال عبور است، به صورت یکپارچه از این …

به گزارش ایرنا ،”محمدباقر ظهوری فر” روز سه شنبه در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،افزود:با اجرای این پروژه، تمامی سینگال هایی که در حال حاضر در شبکه ملی کشور از قبیل شبکه زیرساخت، اپراتورها و شبکه بین الملل در حال عبور است، به صورت یکپارچه از این شبکه عبور خواهد کرد و امکان مدیریت متمرکز بر آن از نقطه تهران و اصفهان نیز فراهم شده است.
وی افزود: اجرای این پروژه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون ۷۰ درصد از تجهیزات آن نصب و راه اندازی شده است.
ظهوری فر گفت: ایجاد شبکه یکپارچه سیگنالینگ کشور یکی از تکالیف برنامه چهارم توسعه کشور بود که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد، با توجه به رشد فناوری های نوین به منظور پشتیبانی نیازمندی های آینده کشور در حوزه شبکه های نسل جدید (NGN) ، هسته مرکزی این شبکه با استفاده از فناوری IP طراحی شده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد، این پروژه در ۱۶ نقطه از هشت منطقه مخابراتی اصلی کشور نظیر، تهران، بابل، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، شیراز، همدان اجرا شده تا امکان قطعی در آن نزدیک به صفر شود.
ظهوری فر تأکید کرد، با فعال شدن شبکه یکپارچه سیگنالینگ کشور، انعطاف پذیری بسیاری در خصوص ارایه سرویس رومینگ بین الملل از سوی اپراتورهای تلفن همراه بوجود خواهد آمد.
گفتنی است، سیگنال موجی است با مشخصه‌های ویژه. همچنین سیگنال یا نشانه به هرآنچه که (عموما) در برگیرنده? پیام و یا اطلاعات باشد، گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا