شبکه سیگنالینگ کشور تا پایان امسال راه اندازی می شود

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، محمد باقر ظهوری فر اظهار داشت : ایجاد شبکه یکپارچه سیگنالینگ یکی از تکالیف برنامه چهارم توسعه کشور بود که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد فناوری های نوین به منظور پشتیبانی نیازمندی …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، محمد باقر ظهوری فر اظهار داشت : ایجاد شبکه یکپارچه سیگنالینگ یکی از تکالیف برنامه چهارم توسعه کشور بود که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد فناوری های نوین به منظور پشتیبانی نیازمندی های آینده کشور در حوزه شبکه های نسل جدید (NGN) ، هسته مرکزی این شبکه با استفاده از فناوری IP طراحی شده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان اینکه این پروژه در ۱۶ نقطه از هشت منطقه مخابراتی اصلی کشور نظیر تهران، بابل، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، شیراز و همدان اجرا شده تا امکان قطعی در آن نزدیک به صفر شود ، ادامه داد : با اجرای این پروژه ، تمامی سیگنال هایی که در زمان حاضر در شبکه ملی کشور از قبیل شبکه زیرساخت، تمام اپراتورها و شبکه بین الملل در حال عبور است، به صورت یکپارچه از این شبکه عبور خواهد کرد و امکان مدیریت متمرکز بر آن از نقطه تهران و اصفهان نیز فراهم شده است.
ظهوری فر درباره دیگر مزایای اجرای شبکه یکپارچه سیگنالینگ گفت : با اجرای این پروژه، کیفیت و کمیت مکالمات درهمه شبکه های ثابت و سیار در حوزه ارتباطات ملی و بین المللی تا سطح استانداردهای جهانی افزایش خواهد یافت.
به گفته وی با فعال شدن شبکه یکپارچه سیگنالینگ کشور، انعطاف پذیری بسیاری در خصوص ارایه سرویس رومینگ بین الملل از سوی اپراتورهای تلفن همراه بوجود خواهد آمد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا