شارژرهای جهانی ۱۳.۵ میلیون تن گاز گلخانه ای را کاهش می دهند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، به تازگی اتحادیه جهانی مخابرات طرح تولید شارژر واحد برای همه تلفن های همراه را به تصویب رسانده و ظاهرا این شارژرها زودتر از موعد و نیمه دوم سال آینده به بازار عرضه می شوند.هم اکنون هر تولیدکننده ای، دستگاه های تلفن همراه خود …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، به تازگی اتحادیه جهانی مخابرات طرح تولید شارژر واحد برای همه تلفن های همراه را به تصویب رسانده و ظاهرا این شارژرها زودتر از موعد و نیمه دوم سال آینده به بازار عرضه می شوند.
هم اکنون هر تولیدکننده ای، دستگاه های تلفن همراه خود را با یک شارژر متفاوت به بازار عرضه می کند اما سال ۲۰۱۰ همه تلفن های همرا امکان استفاده از یک شارژر واحد را خواهند داشت.
پیش بینی می شود این شارژرها نیمه دوم سال آینده به بازار استرالیا عرضه شوند.
اتحادیه جهانی مخابرات هم عرضه این شارژرها را تایید کرده است و تولیدکنندگانی چون سامسونگ، ال جی، سونی اریکسون و نوکیا برای عرضه شارژر واحد در بازار استرالیا همکاری خود را اعلام کرده اند.
انتظار می رود ارایه این شارژرها به کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای تا ۱۳.۶ میلیون تن کمک کند.
بر اساس گزارش GSMA هر سال ۵۱ هزار تن شارژر اضافی توسط  تولیدکنندگان با برندهای مختلف در سراسر دنیا تولید می شود و کاربران انتظار دارند که این شارژرها را مدت زمان طولانی نگه دارند.
 135/161

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا