واکنش روسیه به تمدید تحریم‌ اتحادیه اروپا

روسیه همچنین گفت که تسلیم فشارها برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین نخواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: مناطق کریمه و سواستوپل بخشی از خاک فدراسیون روسیه هستند. زمان آن رسیده این حقیقت را که نمی توان به شیوه باج‌گیری اقتصادی و سیاسی تغییر داد، بپذیریم. در این بیانیه …

روسیه همچنین گفت که تسلیم فشارها برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین نخواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: مناطق کریمه و سواستوپل بخشی از خاک فدراسیون روسیه هستند. زمان آن رسیده این حقیقت را که نمی توان به شیوه باج‌گیری اقتصادی و سیاسی تغییر داد، بپذیریم.

در این بیانیه تصریح شد: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو هیچ دورنمایی ندارند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد صریح از تصمیم روز جمعه اتحادیه اروپا به منظور تمدید تحریم‌ها علیه روسیه، این اقدام را یک تبعیض خوانده و آن را با “نمونه‌های تاریخی مجازات دسته‌جمعی ملت‌ها” مقایسه کرد.

نوشته های مشابه

روسیه در مارس ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد. در پاسخ به این اقدام روسیه اتحادیه اروپا اقدام به تحریم رهبران شورشیان حامی روسیه در اوکراین و همچنین آن دسته از مقامات روس که متهم به دسیسه‌چینی برای الحاق کریمه به روسیه کرده بود، کرد.

تصمیم روز جمعه اتحادیه اروپا تحریم‌هایی که در ژوئن ۲۰۱۴ مورد پذیرش قرار گرفته بودند را پوشش داد. بر اساس این تصمیم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا ژوئن ۲۰۱۶ ادامه خواهند یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا