شورای رقابت درخواست ابطال معامله مخابرات را بررسی می کند

جمشید پژویان درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه گزارشی از سوی سازمان بازرسی کل کشور به شورای رقابت ارسال شده که هنوز به صورت رسمی مورد ارزیابی قرار نگرفته  است ، اظهار داشت: پس از بررسی صورت گرفته، شورای رقابت ارزیابی نهایی خود را درباره این معامله اعلام می کند.وی گفت: در صورتیکه …

جمشید پژویان درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه گزارشی از سوی سازمان بازرسی کل کشور به شورای رقابت ارسال شده که هنوز به صورت رسمی مورد ارزیابی قرار نگرفته  است ، اظهار داشت: پس از بررسی صورت گرفته، شورای رقابت ارزیابی نهایی خود را درباره این معامله اعلام می کند.
وی گفت: در صورتیکه معامله انجام شده از شفافیت مناسب برخوردار نبوده ومنصفانه نباشد شورای رقابت در مورد ابطال معامله دخالت خواهد کرد.
پژویان گفت: برنده سهام مخابرات یا هر بنگاهی دیگر پس از خرید سهام شرکتی به صورت اتحصاری عمل کند و شرایط غیر رقابتی در بازار ایجاد نماید، شورای رقابت دراین مورد نیز وارد خواهد شد.
رییس شورای رقابت خاطرنشان کرد : این شورا هنوز برای بررسی معامله واگذاری سهام بلوکی مخابرات به صورت رسمی تشکیل جلسه نداده است. 
گفتنی است رییس کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام کرده که سازمان بازرسی کل کشور با ارسال گزارشی به شورای رقابت خواستار ابطال معامله سهام شرکت مخابرات در صورت اثبات رعایت نشدن شرایط رقابت در این معامله شده است.
به گفته وی، سازمان بازرسی کل کشور نظرات و پیشنهادات خود را در قالب این گزارش به کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی و برخی دیگر از دستگاه‌ها اعلام کرده که کمیسیون در حال نهایی کردن جمع‌بندی‌ها پیرامون عملکرد دولت در واگذاری‌های می باشد.
پنجم مهر ماه، ۵۰ درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران از طریق بورس به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین واگذار شد. با این عرضه بزرگترین واگذاری تاریخ بورس ایران صورت گرفت. با این واگذاری شرایط برنامه ریزی و سیاست در مخابرات تغییر خواهد کرد.
۱۱۷/۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا