تلفن های همراه به سوی فناوری های سبز پیش می روند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، با پیشروی به سوی فناوری های سبز تولید کنندگان در حال تحقیق برای ساخت گوشی ها و شارژرهای مقرون به صرفه تر و با کاهش میزان انرژی هستند.اگرچه ممکن است این مورد خیلی کوچک به نظر برسد اما به نظر می رسد در آینده ای …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، با پیشروی به سوی فناوری های سبز تولید کنندگان در حال تحقیق برای ساخت گوشی ها و شارژرهای مقرون به صرفه تر و با کاهش میزان انرژی هستند.
اگرچه ممکن است این مورد خیلی کوچک به نظر برسد اما به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور به مشکلات بزرگ جهانی شود.
تحقیقات Juniper Research نشان داد که در پایان سال ۲۰۰۸ کاربران موبایل مسوول انتشار ۹۳ میلیون تن گاز دی اکسید کربن در سراسر دنیا شناخته شدند.
این مشکل در بسیاری از موارد مربوط به شارژرهای تلفن همراه است. این شارژرها الکتریسیته را از طریق یک سوکت به دستگاه تلفن همراه انتقال می دهند و مقدار قابل توجهی الکتریسیته را هدر می دهد.
وقتی که دستگاه مرتبا به شارژ شدن نیاز پیدا می کند مخصوصا تلفن هایی نسل سوم یا چهارم که استفاده چند منظوره ای از آنها می شود این شارژرهای بی ضرر تلفن همراه به مورد نگران کننده جدی محیطی تبدیل می شود.
اتحادیه جهانی مخابرات طی هفته گذشته استانداردی را برای شارژر تلفن همراه به تصویب رساند تا بتواند از هدر رفتن انرژی یا انتظار گازهای گلخانه ای به شکل قابل توجهی جلوگیری کند.
ITU یکی از نهادهایی است که قوانین سختگیرانه ای را برای طراحان و تولید کنندگان موبایل در زمینه نقش شان در تاثیر بر تغییر جو و انتشار گازهای گلخانه ای در نظر گرفته است.
بعلاوه در صدد تقلیل انتشار گازهای گلخانه ای تا ۶/۱۳ میلیون تن و کاهش مصرف انرژی تا ۵۰ درصد است به این ترتیب کاربران موبایل می توانند دستگاه تلفن همراهشان را از هر جایی شارژ کنند.
با این حرکت انتظار می رود تعداد قابل توجهی از تولید شارژرها ، فروش و دور انداختن شارژرها در سال کاهش یابد.
حرکت به سوی فناوری های موبایل سبزتر به کسب و کار تمام عیار تبدیل شده و هم اکنون که فناوری های موبایل به چرخه سبز وارد شده اند راه حل های سبز در تمام محصولات فناوری از کامپیوترهای دسکتاپ گرفته تا ابزار موبایلی دیده می شود.
این تنها موضوعی است ما در زمانی قرار داریم هنوز جوامع تجاری تقاضای زیادی ندارند اما همانگونه که اول تقاضا به وجود می آید بعد اقدام به ساخت یک محصول می شود اما در دنیای محصولات سبز این اتفاق برعکس است ابتدا چرخه سبز به وجود آمده بعد شرکت باید به این چرخه وارد شوند تا محصولات جدید سازگار با این چرخه تولید کنند و اینک تولید کنندگان باید یا روش های سبز را انتخاب کنند یا روش دیگری را برگزینند.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا