تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در ایران یک – هفتم میانگین جهانی است

براساس گزارش روز شنبه ی ایرنا، طبق آخرین آمار بدست آمده از موسسه تحقیقاتی Point Topic، تا پایان سه ماه دوم سال ۲۰۰۹ میلادی ، ۲۸۹ میلیون و ۳۹۰ هزار مشترک در دنیا از طریق فناوری DSL (اینترنت پرسرعت)به شبکه دسترسی باند وسیع متصل شده­اند.با توجه به این آمار، ایران با داشتن یک درصد جمعیت …

براساس گزارش روز شنبه ی ایرنا، طبق آخرین آمار بدست آمده از موسسه تحقیقاتی Point Topic، تا پایان سه ماه دوم سال ۲۰۰۹ میلادی ، ۲۸۹ میلیون و ۳۹۰ هزار مشترک در دنیا از طریق فناوری DSL (اینترنت پرسرعت)به شبکه دسترسی باند وسیع متصل شده­اند.
با توجه به این آمار، ایران با داشتن یک درصد جمعیت دنیا، باید اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۶۰هزار مشترک اینترنت پرسرعت داشته باشد تا بتواند با میانگین جهانی آمار کاربران اینترنت پر سرعت همگام شود.
براساس آخرین گزارش شرکت فناوری اطلاعات ایران، تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در کشورمان ۴۰۰ هزار مشترک است.
در حالیکه از هر هزار نفر جمعیت دنیا ۴۰ نفر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند این رقم در ایران شش نفر است.
گفتنی است براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فناوری اطلاعات، دولت
و بخش خصوصی ایران در ارایه اینترنت پرسرعت به کاربران از اهداف برنامه چهارم توسعه عقب هستند.
بخش های خصوصی و دولتی تا این زمان که کمتر از پنج ماه به پایان برنامه چهارم توسعه مانده است فقط توانسته اند بترتیب به ۲۹ و ۲۱ درصد تعهدات خود در زمینه واگذاری پورت پرسرعت عمل کنند.
با وجود مدت زمان کوتاه باقی مانده تا پایان برنامه “صابر فیضی” مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا قول داد این شرکت تا پایان سال جاری به تمام تعهد این شرکت که واگذاری ۲۷۵ هزار پورت پرسرعت است، عمل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا