مشکل مخابرات و تالیا چیست؟

تعهدات مخابرات و تالیا بعد از خصوصی‌سازی سهل‌تر می‌شود    صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی آخرین اطلاعات از سهامدار خارجی تالیا گفت: در حالی که یکی از امتیازات تالیا تعاونی بودن آن است سهامدار خارجی خواستار خارج شدن تالیا از تعاونی بودن است، این در حالی است که در …

تعهدات مخابرات و تالیا بعد از خصوصی‌سازی سهل‌تر می‌شود    
صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی آخرین اطلاعات از سهامدار خارجی تالیا گفت: در حالی که یکی از امتیازات تالیا تعاونی بودن آن است سهامدار خارجی خواستار خارج شدن تالیا از تعاونی بودن است، این در حالی است که در سیستم دولتی وقتی این امتیاز حذف شود، کسانی که در مزایده برنده نشده بودند حق اعتراض دارند.
وی با بیان این که در متن قرارداد مشارکت سهامدار جدید تالیا نیز با همان شرایط قبلی است اظهار کرد: تالیا نمی‌تواند اسم شرکت را تغییر داده یا از تعاونی بودن خارج شود به این دلیل که سهامداران جدید درخواست تشکیل شرکت‌ جدید را دارند یا می‌خواهند از تعاونی‌ بودن خارج شوند.
فیضی تصریح کرد: بعد از خصوصی شدن مخابرات و فعالیت بخش خصوصی سهامداران می‌توانند درباره مشارکتشان تصمیم گیری کنند و کار راحت‌تر خواهد شد.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: براساس قرارداد موجود در حال حاضر واگذاری و انتقال تالیا از مجتمع صنعتی رفسنجان به جای دیگری امکان‌پذیر نیست.
گفتنی است تالیا از ابتدای فعالیت، قراردادش را با مجتمع صنعتی رفسنجان منعقد کرده و فعالیت می‌کند، بنابراین طبق اعلام مسوولان مخابراتی اگر می‌خواهد ادامه کار داده و این تعهدات را از مجتمع صنعتی رفسنجان به یک شخصیت حقوقی دیگر منتقل کند باید به‌عنوان یک شرکت مستقل ثبت شود تا بتواند این قرارداد را با یک سرمایه‌گذار دیگر منعقد کند.
به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات بعد از ثبت شرکت نیز باید دید‌ آیا این موضوع در قرارداد تالیا آورده شده یا خیر اما این موارد به طور کلی توسط یک تیم حقوقی بررسی می‌شود؛ بحث ثبت شرکت مستقل برای تالیا و انتخاب سرمایه‌گذار خارجی برای آن موضوع حقوقی پیچیده‌ای دارد و از طرفی بحث ورود سرمایه‌گذار خارجی به تالیا از حدود دو سال و نیم پیش در مخابرات در حال بررسی است اما با توجه به این که مشکل حقوقی دارد هنوز راه‌حلی برای آن پیدا نشده است.
فیضی پیش از این با بیان این که درباره ورود سرمایه‌گذار جدید پیشنهاداتی توسط تالیا داده شده است گفته بود: البته بحث واگذاری و انتقال تالیا از مجتمع صنعتی رفسنجان به جای دیگر پیشنهاد خوبی است ولی امکان‌پذیر نیست.
وی همچنین تصریح کرد: مخابرات مبلغ پنج میلیارد تومان در اختیار تالیا قرار می‌دهد که با این مبلغ، تالیا کارت چاپ کرده و به فروش می‌رساند و بعد از فروش همان مبلغ را به حساب مخابرات واریز می‌کند و مجددا مبلغ را برداشت کرده و با آن کار می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا