اولین پردازنده چهار هسته ای برای موبایل عرضه می شود

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا، اولین پردازنده چند هسته ای ARM Cortex-A5 MPCore که برای تلفن های همراه ارایه شده کوچک ترین و قدرتمندترین پردازنده چند هسته ای است که برای تمام کارآیی های گوشی های هوشمند و نیز دستگاه های ارزان قیمت مفید و لازم است.این …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا، اولین پردازنده چند هسته ای ARM Cortex-A5 MPCore که برای تلفن های همراه ارایه شده کوچک ترین و قدرتمندترین پردازنده چند هسته ای است که برای تمام کارآیی های گوشی های هوشمند و نیز دستگاه های ارزان قیمت مفید و لازم است.
این پردازشگرهای جدید که در سایز ARM9 ارایه می شود باید عملکردهای بهتر و دو برابر قدرت و کارایی بیشتر نسبت به پردازنده های ARM11 داشته باشند و پیش بینی می شود بر عمر باتری گوشی هم تاثیر بگذارد.
ARM11 پلتفورم سخت افزاری بسیار پرطرفداری برای گوشی های هوشمند سیمبیان به حساب می آید.
بر اساس گزارش ARM ، پردازنده Cortex-A5 با کاربردهای وسیعی ارایه می شود که با پردازنده های Cortex-A8 و Cortex-A9 که در گوشی های Satio  سونی اریکسون، N900 نوکیا، Omnia HD سامسونگ، iPhone 3GS  و Palm Pre وجود دارد، سازگار است. بنابر این با پلتفورم های نرم افزاری اندرویید، سیمبیان و ویندوز موبایل سازگار است.
پیش بینی می شود پردازنده Cortex-A5 در طول همین فصل به بازار عرضه شود.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا