ضرغامی: تحول در حوزه دیجیتال برای رقابت جهانی ضروری است

به گزارش ایرنا، ” عزت الله ضرغامی” پنجشنبه شب در مراسمی که به مناسبت پیوستن شبکه استانی گیلان به یکی از ماهواره های بزرگ جهان برگزار شد، افزود : هرگونه افزایش شبکه نیازمند تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال است.وی اظهار کرد: در روز میلاد امام هشتم (ع) سیستم دیجیتال به طور آزمایشی در تهران راه …

به گزارش ایرنا، ” عزت الله ضرغامی” پنجشنبه شب در مراسمی که به مناسبت پیوستن شبکه استانی گیلان به یکی از ماهواره های بزرگ جهان برگزار شد، افزود : هرگونه افزایش شبکه نیازمند تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال است.
وی اظهار کرد: در روز میلاد امام هشتم (ع) سیستم دیجیتال به طور آزمایشی در تهران راه اندازی می شود.
رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هزینه دیجیتالی شدن برای کل کشور بسیار هنگفت است و حداقل به ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
ضرغامی در همین حال افزود: هر استان که این امکان برایش فراهم شود،می تواند با سرمایه گذاری استانی امکان پخش دیجیتال در آن استان را فراهم کند.
وی از استاندار ،نمایندگان و مسوولان استان گیلان خواست که این شرایط را برای استان خویش فراهم نمایند تا گیلان دومین استان پس از تهران باشد که سیستم آن از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شود.
رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: پیوستن شبکه باران گیلان به یکی از ماهواره های جهانی فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ ، دین، آداب و رسوم ، اعتقادات و رفتار و منش علوی این مرزو بوم در سطح جهانی است.
وی گفت: پیوستن گیلان به شبکه ماهواره ای یک فرصت است اما اگر کیفیت برنامه ها بالا نرود و تاثیر گذار نباشد تبدیل به تهدیدی برای استان خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این مراسم گفت : تحول، در ابعاد مختلف صدا و سیما پدید آمده است اما برخی از مراجع از برخی برنامه های رسانه ملی گله دارند.
آیت الله” زین العابدین قربانی ” افزود: امیدوارم برخی از نواقص موجود با مدیریت رییس سازمان صداو سیما برطرف شود.
وی تصریح کرد: گیلان تنها یک منطقه سرسبز و جنگل و دریا نیست بلکه منطقه ای فرهنگساز و تبیین کننده فرهنگ آل محمد(ص) است.
قربانی افزود: تکلیف صدا و سیما در بکارگیری عالمان فرهیخته در ابعاد مختلف ضروری است زیرا امروز مردم دنیا بویژه مسلمانان از رهگذر ماهواره می خواهند حقایق اسلام ،انقلاب ، ولایت فقیه ، نهج البلاغه و تاریخ درست اسلام را بفهمند و لذا افتتاح ماهواره در یک منطقه مسوولیت مدیران را بیشتر می کند.
استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: اگر چه پیوستن شبکه ی باران به ماهواره جهانی دیر است اما بایستی خدارا شکر کرد که چنین اتفاقی رخ داده است.
” روح الله قهرمانی چابک” افزود: از این پس مخاطبان صداوسیمای گیلان محلی نیستند و کارکرد بین المللی دارد پس مسوولیت از این پس دشوارتر است.
وی اظهار کرد: نبایستی به استعدادهای گیلان غره شدو تنها به صرف زیبایی نمی توان برکت را استحصال کرد.
وی اظهار کرد : امروز دیگر دویدن زیاد و سماجت لزوما پاسخ نمی دهد بلکه بایستی هوشمندانه کار کرد.
” محسن نصرپور” مدیرکل صداو سیمای مرکز گیلان نیز در این مراسم گفت: از این پس دهها میلیون بیننده در کل کشور و کشورهای همسایه از قبیل پاکستان ، افغانستان ، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان ، ترکیه ، عراق ، کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس و قسمت های زیادی از شبه قاره ی هند و چین شاهد برنامه های استانی گیلان از طریق ماهواره آسیا ست خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا