اصلاح تعرفه های مخابراتی در لایحه هدفمند کردن یارانه ها پیش بینی شده است

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، از آزادسازی تعرفه های پستی در کشور خبر داد و اظهار داشت: در لایحه هدفمند کردن یارانه ها در حوزه ارتباطات ، مهم ترین موضوع بررسی تعرفه های پستی بود که روز گذشته به تصویب مجلس رسید تا به موجب آن شرکت …

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، از آزادسازی تعرفه های پستی در کشور خبر داد و اظهار داشت: در لایحه هدفمند کردن یارانه ها در حوزه ارتباطات ، مهم ترین موضوع بررسی تعرفه های پستی بود که روز گذشته به تصویب مجلس رسید تا به موجب آن شرکت پست به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود.
وی گفت: در لایحه هدفمند کردن یارانه ها ، اصلاح تعرفه های خدمات مخابراتی نیز پیش بینی شده است که این محور پس از تعطیلات ۱۰ روزه مجلس در دستور بررسی قرار خواهد گرفت.
به گزارش موبنا به موجب مادۀ چهار لایحه هدفمند کردن یارانه ها که با اصلاحاتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، دولت مکلف است نرخ خدمات پستی را تا پایان برنامۀ پنج سالۀ پنجم توسعه هدفمند کند.
این قانون به منزلۀ اصلاح مادۀ سه قانون برنامه چهارم در برنامۀ پنجم توسعه خواهد بود که به موجب آن دولت مکلف به رعایت نرخهای منتهی به شهریور ماه ۱۳۸۳ در حوزه پست بود.
شرکت پست بدون رعایت تشریفات مندرج در قانون برنامه چهارم، از طریق تفسیر مصوبۀ ۴۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اقدام به گران کردن نرخ خدمات پستی به میزان ۴۰ درصد بالاتر از تعرفه های مصوب سال ۱۳۸۳ در سال گذشته کرد که علی رغم اعتراضات عمومی ارائه دهندگان خصوصی و مشتریان پستی، روند این تخلف همچنان ادامه دارد.
پست همچنین با تمسک به مصوبه ای از این کمیسیون، دائر بر حق الزحمۀ شناسۀ الکترونیکی که در اکثر دفاتر پستی کشور وجود ندارد، بدون ارائۀ خدمات، مبلغ ۲۰۰۰ ریال از صاحب هر مرسوله دریافت می کند.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا