ارایه برنامه “اصلاح الگوی مصرف ارتباطات و فناوری اطلاعات” به دولت

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  عبد خضر کامرانی، اظهار داشت: برنامه الگوی مصرف ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۵۱ بند تدوین شده که در آن راه کارهای بهره گیری از ICT برای تحقق اصلاح الگوی مصرف در دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  عبد خضر کامرانی، اظهار داشت: برنامه الگوی مصرف ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۵۱ بند تدوین شده که در آن راه کارهای بهره گیری از ICT برای تحقق اصلاح الگوی مصرف در دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: این برنامه بر چهار محور دولت الکترونیکی، کسب وکار الکترونیکی، فراگیری الکترونیکی و سلامت الکترونیکی تدوین شده است.
کامرانی در باره مهمترین راه کارهای ارایه شده در این برنامه گفت:در این برنامه به ” دریافت و ارایه خدمات دستگاه های اجرایی از یکدیگر و به مردم به صورت الکترونیکی”، ” گسترش و توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی “، ” اجرای خدمات سلامت الکترونیکی ” و ” ارایه آموزش ها به صورت الکترونیکی ” به عنوان راه کارهایی برای اصلاح الگوی مصرف، اشاره شده است.
وی ادامه داد: “توسعه دفاتر ICT شهری و روستایی برای کاهش رفت و آمد مردم”، “اتصال خانه های شهری و روستایی به شبکه های اطلاع رسانی” و همچنین “اتصال کلیه دستگاه های اجرایی و غیر دولتی به شبکه های اطلاع رسانی” از دیگر بندهای در نظر گرفته شده در برنامه ارایه شده به دولت می باشد.
معاون ارتباطات و برنامه ریزی با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت های فناوری اطلاعات می تواند موجب کاهش میزان مصرف انرژی در کشور می شود، تصریح کرد: ایجاد امکانات کنفرانس از راه دور با هدف کاهش جلسات حضوری در هر دستگاه اجرایی و همچنین کاربرد امضای الکترونیکی در سازمان های عمومی و اختصاص هر دستگاه اجرایی و از دیگر بندهای این برنامه است که می توان به آن ها اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: راه اندازی سیستم های خرید مکانیزه با استفاده از ICT، اتصال مراکز درمانی به اینترنت پرسرعت و ارائه و توزیع نشریات و کتب به طریق الکترونیکی، از دیگر بندهای این برنامه است که می تواند نقش به سزایی در اصلاح الگوی مصرف داشته باشد.
۱۱۷/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا