گوشی های ” فاقد برند” چینی در بازار تلفن همراه برچیده می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا از بازار گشوی تلفن همراه تهران، استقبال نکردن از گوشی های بی نام و نشان و فاقد برند باعث شده است تا عرضه این گوشی ها در بازار تلفن همراه به طور چشمگیری کاهش یابد.عدم تفاوت قیمتی گوشی های قاچاقی و گارانتی دار موجب شده است تا مشتریان رغبتی …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا از بازار گشوی تلفن همراه تهران، استقبال نکردن از گوشی های بی نام و نشان و فاقد برند باعث شده است تا عرضه این گوشی ها در بازار تلفن همراه به طور چشمگیری کاهش یابد.
عدم تفاوت قیمتی گوشی های قاچاقی و گارانتی دار موجب شده است تا مشتریان رغبتی به خرید گوشی های no name چینی نداشته باشند.
فعالان بازار معتقدند مدتی بود عرضه گوشی های “no name” که شباهت بسیار زیادی با نمونه های اصلی دارند در بازار تلفن همراه با افزایش همراه شده بود اما هم اکنون این گوشی ها در پشت ویترین مغازه ها دیده نمی شود.
گوشی های چینی معمولا با نسخه های اصلی از لحاظ جنس و کیفیت گوشی و کاربرد قابل قیاس نیستند.
به گزارش خبرنگار موبنا، گوشی های چینی به علت تشعشات غیراستاندارد و نبود تجهیزات مخابراتی بین المللی (IMEI) برای مصرف کننده زیان بار محسوب می شود.
بیشترگوشی های چینی فاقد برند از طریق مجاری غیرقانونی وارد بازار تلفن همراه کشور می شود.
کارشناسان می گوینداگر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از ۲۵ درصد فعلی به ۱۰ درصد کاهش یابد، تمامی شرکت های واردکننده قانونی می توانند با افزایش عرضه گوشی با قیمت مناسب مانع از خریدوفروش گوشی های چینی بی نام و نشان و قاچاق شوند.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا