۷۸۰۰ شعبه دادگستری کشور الکترونیکی شدند

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: نرم افزار CMS برای مدیریت پرونده های قضایی در اکثر دادسراها، دادگاهها و شعب دادگستری کل کشور نصب و پیاده سازی شده است و بزودی تمامی شعب دادگاههای کشور را شامل می شود.وی ادامه داد: حدود ۸۵۰۰ شعبه دادگستری در کشور وجود دارد …

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: نرم افزار CMS برای مدیریت پرونده های قضایی در اکثر دادسراها، دادگاهها و شعب دادگستری کل کشور نصب و پیاده سازی شده است و بزودی تمامی شعب دادگاههای کشور را شامل می شود.
وی ادامه داد: حدود ۸۵۰۰ شعبه دادگستری در کشور وجود دارد که تنها ۱۵ درصد این شعب به دلیل مشکلات زیرساختی و مخابراتی به طرح مدیریت پرونده های قضایی مجهز نشده اند اما در این مورد تلاش بسیاری شده است که بزودی نتیجه خواهد داد.
به گزارش موبنا از جمله دستاوردهای استقرار نرم افزار مدیریت پرونده قضایی برای نظام قضایی کشور، پیشگیری از جرایم و کاهش تخلفات در فرآیند دادرسی است که امکان پیگیری تغییرات در سیستم ، کاهش دخالت نیروی انسانی و افزایش امنیت تبادل و انتقال اطلاعات قضایی را به همراه دارد.
ارائه خدمات الکترونیک به مردم و پاسخگویی و ارائه اطلاعات از وضعیت پرونده از طریق پایگاه اطلاع رسانی و نیز اطلاع رسانی ابلاغیه ها به مردم به صورت الکترونیکی از دیگر خدمات این طرح است.
گفته می شود با وجود سیستم مدیریت پرونده قضایی، ارسال لایحه ، دادخواست و شکواییه توسط مردم از طریق شبکه اینترنت امکان پذیر خواهد بود که هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح آرامش و آسایش مردم و کاهش سفرهای درون شهری و افزایش پاکی محیط زیست است.
بیش از ۵۰ درصد مراجعاتی که به دادگاه های کشور می شود، برای اطلاع از وضعیت پرونده ها است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا