اصلاحیه

مشارکت تامین اجتماعی و صدا و سیما در پروژه اپراتور سوم قطعی شد موبنا- حضور شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سازمان صدا و سیما به عنوان دو رکن از سه رکن اپراتور سوم تلفن همراه کشور، دراین پروژه قطعی به نظر می رسد.به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا …

مشارکت تامین اجتماعی و صدا و سیما در پروژه اپراتور سوم قطعی شد
موبنا- حضور شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سازمان صدا و سیما به عنوان دو رکن از سه رکن اپراتور سوم تلفن همراه کشور، دراین پروژه قطعی به نظر می رسد.
به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا مقام های آگاه از نهایی شدن طرف های ایرانی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کشور خبر می دهند و گفته می شود به محض نهایی شدن طرف خارجی این پروژه ، برنده شدن شرکت تامین تله کام رسما اعلام خواهد شد.
پیگیری های به عمل آمده حاکی از آن است که شرکت تامین تله کام که پیش از این همراه با شریک خارجی خود – اپراتور اتصالات امارات – به عنوان برنده مزایده اپراتور سوم برگزیده و به دلیل عدم انجام تعهدات شریک خارجی از این مزایده کنار گذاشته شد هم اکنون با همان پیشنهاد مبلغ اولیه ( ۴/۵ میلیارد دلار ) ، شرایط حضور در این پروژه را بدون شریک خارجی پذیرفته و با واریز حق پروانه ، ضمانت نامه اجرایی آن را دریافت کرده است.
گفته می شود چنانچه این مبلغ از سوی تامین تله کام واریز نمی شد به دلیل اتمام مهلت قانونی ، کل مزایده اپراتور سوم ابطال شده و وزارت ارتباطات مجبور بود مجددا این مزایده را برگزار کند.
طبق آخرین بروز رسانی سایت رسمی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) هم اکنون ذبیح الله فیض آبادی ثانی که پیش از این قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور فناوری اطلاعات بوده به سمت رییس هیات مدیره شرکت مدیریت صنایع نوین تامین (وابسته به شستا ) و مدیرعامل تامین تله کام منصوب شده است.
در همین حال علی اصغر رشیدی و مظفر پوررنجبر عضو هیات مدیره کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین که به تازگی موفق به خرید سهام مخابرات ایران شده است، نیز از دیگر اعضای تامین تله کام هستند. همچنین فرهاد زرگری به سمت مدیرعاملی شمص تامین و مهدی افراسیابی که پیش از این معاون فناوری اطلاعات سازمان صدا و سیما بوده و اکنون نیز رییس هیات مدیره سروش رسانه (وابسته به صدا و سیما ) است به عنوان عضو هیات مدیره شمص تامین منصوب شده اند.
مهدی افراسیابی عضو هیات مدیره شمص تامین از انجام مذاکرات صدا و سیما با تامین تله کام برای اجرای پروژه اپراتور سوم خبر داد و به خبرنگار موبنا گفت: از آنجایی که اپراتور سوم باید سیمکارت های نسل سوم (۳G ) را در کشور ارائه کند پیشنهاداتی از سوی صدا و سیما به این شرکت داده شده که هنوز نهایی نشده است.
این درحالی است که سازمان تنظیم مقررات حاضر به تایید و یا تکذیب خبر هفته گذشته موبنا مبنی بر برنده شدن تامین تله کام در مزایده اپراتور سوم نیست.
در هر حال نقش تامین اجتماعی و صدا و سیما و حتی سهامداران جدید شرکت مخابرات ایران در پروژه اپراتور سوم پررنگ به نظر می رسد.
وزیر ارتباطات نیز چندی پیش در جمع خبرنگاران از اجرایی شدن این پروژه قبل از پایان امسال خبر داد و گفت که سیمکارت های اپراتور سوم اوایل سال ۸۹ وارد بازار می شود.
اپراتور سوم باید ظرف مدت ۱۵ سال ۱۷ میلیون سیمکارت تلفن همراه به بازار عرضه کند که با اجرایی شدن این پروژه پیش بینی می شود رقابت برای ارائه سرویس های متنوع و با کیفیت میان سه اپراتور اول ، دوم و سوم شکل گیرد.
۱۲۸/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا