شرکت های رسمی وارد کننده : تخلفی انجام نداده ایم

مدیرفروش شرکت “سیتادل تلکام”  با اشاره به اظهارات معاون طرح و برنامه گمرک ایران مبنی بر متخلف بودن شرکت های قانونی گفت: در صورتی که شرکت های قانونی در زمینه واردات گوشی متخلف بودند در این شرایط دیگر نیازی به به ثبت شرکت ، پرداخت تعرفه وادرات و عوارض گمرکی و  هزنیه های پرسنلی نبودند.” …

مدیرفروش شرکت “سیتادل تلکام”  با اشاره به اظهارات معاون طرح و برنامه گمرک ایران مبنی بر متخلف بودن شرکت های قانونی گفت: در صورتی که شرکت های قانونی در زمینه واردات گوشی متخلف بودند در این شرایط دیگر نیازی به به ثبت شرکت ، پرداخت تعرفه وادرات و عوارض گمرکی و  هزنیه های پرسنلی نبودند.
” ایمان سلطانی” افزود: شرایط فعلی بازار و افزایش بی رویه واردات گوشی های قاچاقچیان و عرضه آن  با حداقل سود در بازار دیگر جایی برای فعالیت شرکت های قانونی نمی گذارد.
این  در حالی است که مدیرعامل شرکت پارس کامتل در این باره گفت: تمامی شرکت ها با توجه به میزان دستگاه های ترخیص شده گوشی در بازار عرضه می کنند و هیچ گونه تخلفی در این زمینه صورت نمی گیرد.
“حسین پاینده” افزود: با توجه به کاهش چشمگیر واردات قانونی گوشی شاید در آمد گمرک کاهش یافته باشد ولی این مبنی بر متخلف بودن شرکت های قانونی نمی شود.
درهمین حال دست اندرکاران و فعالان بازار معتقدند مدتی است که عرضه گوشی های گارانتی دار در بازار به طور چشمگیری کاهش یافته است و در به استمرار این شرایط بیش از ۹۵ درصد از سهم این بازار ۴۶ میلیون مشترک ایرانی در اختیار گوشی های غیراستاندارد و بدون گارانتی قرار گرفته است.
این اظهارات در حالی بیان می شود که معاون طرح و برنامه گمرک ایران چندی پیش به موبنا اعلام کرده بود: واردات گوشی‌هایی که از طریق قانونی وارد بازار تلفن همراه کشور می‌شود، با رقم عرضه در بازار برابر نیست و برخی از شرکت‌های وارد‌کننده بیش از رقم ثبتی در گمرک گوشی به بازار عرضه می‌کنند.
“رضا جمهوری” اعلام کرده بود که عدم تطابق میزان واردات قانونی، نشانگر تخلف برخی از شرکت‌های واردکننده رسمی‌است که بیشتر از حجم واردات قانونی ثبت شده در گمرک، گوشی در بازار عرضه می‌کنند و
وی افزود: بنا به مسائل حقوقی امکان درج اسامی‌ این شرکت‌ها درباره این تخلف میسر نیست.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا