UTM راه حل مقابله با تهدیدات به جای دوری کردن از آن

به گزارش موبنا این سمینار که چهارمین سمینار این کمپانی طی سال جاری در ایران بود با حضور مدیر منطقه ای خاورمیانه ، مدیر مجصول ایران این کمپانی و همچنین جمع کثیری از نمایندگان ارگان ها و سازمانهای دولتی و خصوصی برگزار شد.در این برنامه که با همکاری شرکتهای تجارت امن خاورمیانه، دمسان رایانه و …

به گزارش موبنا این سمینار که چهارمین سمینار این کمپانی طی سال جاری در ایران بود با حضور مدیر منطقه ای خاورمیانه ، مدیر مجصول ایران این کمپانی و همچنین جمع کثیری از نمایندگان ارگان ها و سازمانهای دولتی و خصوصی برگزار شد.
در این برنامه که با همکاری شرکتهای تجارت امن خاورمیانه، دمسان رایانه و گلدنت نماینده جدید سایبروم برگزار شده بود ابتدا خسروی مدیر عامل گلدنت به تعریف دقیق نیازهای امنیتی و پیاده سازی آنها در محیط شبکه پرداخت و گفت: تعاریف پیچیده و تغییرات شدید دنیای شبکه باعث تحمیل هزینه های زیاد تامین تجهیزات و نیروی متخصص به مجموعه و مشکل شدن به روز رسانی سیستمهای امنیتی می شود. و راه برون رفت از این بهران تنها برون سپاری کردن فاز امنیت شبکه است . که در واقع همان به کارگیری UTM هاست.
خسروی با بر شمردن ویژگیهای سامانه یکپارچه مقابله با تهدیدات (UTM) همچون دیواره آتش، آنتی ویروس و آنتی هرزنامه، سامانه تشخیص و بازدارنده مهاجم، فیلترینگ و کنترل دستی نامه های الکترونیکی، خاطر نشان ساخت: UTM به سازمانها اجازه می دهد تا به جای دوری کردن از تهدیدات و خطرات اینترنتی، با آنها مقابله کنند.
وی به برخی از ویژگیهای UTM های سایبروم اشاره کرد و عمده دلایل استفاده آن را ساده بودن مدیریت یک سامانه به جای چندین رایانه، هزینه نگهداری کمتر و قیمت اولیه ارزان تر دانست.
خسروی با ارائه گزارش تصویری عینی از خطرات و تهدیداتی که کاربران سازمانهای بزرگ و نامی را که برخی از مدیران آنها نیز در جلسه فوق حضور داشتند متذکر شد: به وجود نیامدن مشکلات امنیتی به ظاهر، دلیل بر ایمن بودن سیستم نیست. در حالی که برخی سازمانها گمان می کنند با به کار گیری ابزارهای امنیتی از محیطی کاملا امن برخوردار هستند در همان هنگام در معرض شدید ترین خطرات و تهدیدهای اینترنتی قرار دارند و از این موضوع غافلند.
در ادامه این سمینار یک روزه Surender Kumar Bishnoi مدیر منطقه خاورمیانه سایبروم  و نیما کریمی مدیر محصول سایبروم در ایران به معرفی چند نمونه از محصولات امنیتی این کمپانی و تشریح بر نامه های آتی سایبروم برای بازار ایران و برگزاری کارگاهای آموزشی پرداختند.
رضا اخلاقی مدیر عامل دمسان رایانه نماینده محصولات سایبروم در ایران به معرفی ویژگیهای فنی این محصولات پرداخت و مهمترین ویژگی های محصولات امنیتی یکپارچه سایبروم را مبتنی بودن آنها بر شناسه کاربری و ارائه گزارشات تکمیلی عنوان کرد.
در  پایان این سمینار که چهارمین سمینار خصصی سایبروم پس از تهران، اهواز و همدان بود، به شرکت کنندگان گواهی نامه سایبروم اهدا شد.
۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا