باید حداقل پنج میلیون ایرانی ازسرویسADSL استفاده کنند

علی اکبرجلالی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه کشورهای مختلفی نظرات متفاوتی در مورد بهای اینترنت دارند، گفت: درکشورمصر اینترنت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد که این نشان از اهمیت اطلاعات و دسترسی به اینترنت به عنوان یک پدیده ارزشمند در این کشور است. رییس پژوهشکده …

علی اکبرجلالی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه کشورهای مختلفی نظرات متفاوتی در مورد بهای اینترنت دارند، گفت: درکشورمصر اینترنت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد که این نشان از اهمیت اطلاعات و دسترسی به اینترنت به عنوان یک پدیده ارزشمند در این کشور است.
رییس پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در برخی کشورها مانند سوئد که پهنای باند ۱۰۰مگابیت در ثانیه در اختیارکاربران قرارمی گیرد،گفت: در کشور ما کاربران برای پهنای باند ۱۰۰ مگابیتی ۵۰ میلیون تومان هزینه می پردازند.
وی افزود:درحال حاضرحدود ۳۰۰ هزار ADSL با سرعتهای حدود ۱۲۸ تا ۵۱۲ کیلوبیت در ثانیه در اختیار مردم قرار گرفته اما هنوز در مقایسه با تعداد خطوط پرسرعت جهان که بالغ بر ۵۰۰ میلیون برآورد می شود ناچیز است.
این کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد: این فاصله های عظیم دیجیتالی در کشوررا مسوولان با وعده های بی عمل خود به وجود آورده اند و حتی در ادعای تمایل به ارائه اینترنت پرسرعت نیز باید شک کرد.
جلالی با بیان اینکه جهان به سوی دنیای مجازی سه بعدی پیش می رود، گفت: تا چند سال آینده تلفن همراه ما نیز پهنای باندی بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه نیاز دارد که تاخیر در سیاستگذاری توسعه اینترنت پرسرعت در سطح وسیع و با قیمت بسیار ارزان و یا رایگان می تواند خسارات و مشکلات جبران ناپذیری را در آینده ایجاد کند.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا