قرائت گزارش وزیر اطلاعات از تأثیرات پارازیت‌ها در کمیسیون بهداشت

با وجود اینکه حدود دو هفته از مطرح شدن پارازیت های ماهواره ای و گوشی های همراه و تاثیرات مضر آن بر سلامت افراد می‌گذرد، کمیسیون بهداشت مجلس تازه وارد عمل شده و قرار است هفته آینده پس از بررسی گزارش‌های رسیده از سوی وزارت اطلاعات و وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون در مورد آن تصمیم …

با وجود اینکه حدود دو هفته از مطرح شدن پارازیت های ماهواره ای و گوشی های همراه و تاثیرات مضر آن بر سلامت افراد می‌گذرد، کمیسیون بهداشت مجلس تازه وارد عمل شده و قرار است هفته آینده پس از بررسی گزارش‌های رسیده از سوی وزارت اطلاعات و وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون در مورد آن تصمیم گیری کنند.
سید اکبر رنجبرزاده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایلنا گفت: از سوی وزیر اطلاعات و معاون سلامت وزارت بهداشت گزارشی از تاثیر امواج ماهواره‌ای، پارازیت‌ها و گوشی‌های همراه به کمیسیون بهداشت داده شده که در آن از نوع گیرنده‌ها و استاندارد بودن آنها بحث شده است. با این حال گزارش تکمیلی و تفصیلی درباره انشعابات امواج گوشی‌های همراه، BCF (گیرنده‌های تقویت گوشی همراه) و ماهواره‌ها بر سلامت افراد، هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: چنانچه استانداردها در استفاده از این وسایل رعایت شود ضرری ندارد و ماهواره، گوشی همراه و گیرنده‌ها اگر تحت نظارت دقیق وزارت اطلاعات باشند مشکلی نیست اما در محل‌هایی که نظارتی وجود ندارد قطعا این امواج با عوارض همراه است.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: گیرنده‌های گوشی همراه که محدوده کم را پوشش می‌دهند نسبت به گیرنده‌هایی با محدوده بالا از عوارض جانبی کمتری برخوردارند.
رنجبرزاده با تاکید بر استفاده از هدفون‌ به جای تماس مستقیم با تلفن همراه گفت: گزارشات به دست آمده تاکنون مقطعی بوده و قطعی نیست و احساس نیاز برای بررسی گیرنده‌ها بر اساس گزارش‌هایی از برخی نقاط جهان بوده است.
وی در مورد تاثیرات امواج ماهواره‌های که در این مدت ارسال شده است نیز افزود: از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده که گزارشی از وضعیت امواج‌های ماهواره ای و پارازیت‌ها تاکنون جمع‌آوری نشده است.
رنجبرزاده در پاسخ به این سئوال که چرا در مورد منشاء ارسال پارازیت‌ها و میزان ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای اعلام نمی‌شود، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا