بازدید یک میلیون نفر از نمایشگاه نشانه نفوذ رسانه‌های دیجیتال میان مردم است

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عیسی زارع‌پور در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال که عصر روز گذشته برگزار شد، گفت: اقدامات متعددی در ساماندهی فضای رسانه‌های دیجیتال اتفاق افتاده است که از آن جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال که مامنی برای تولید‌کنندگان و رقابت سالم …

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عیسی زارع‌پور در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال که عصر روز گذشته برگزار شد، گفت: اقدامات متعددی در ساماندهی فضای رسانه‌های دیجیتال اتفاق افتاده است که از آن جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال که مامنی برای تولید‌کنندگان و رقابت سالم آن‌هاست اشاره کرد.
او ادامه داد: پس از برگزاری دومین نمایشگاه با تصویب شورای سیاست‌گذاری جشنواره، به جهت سرعت بخشیدن به روند ساماندهی رسانه‌های دیجیتال، نمایشگاه‌های استانی از سال ۸۷ در استان قم آغاز شد و از این پس هر دو ماه یک‌بار در یکی از استان‌های کشور برگزار خواهد شد تا شاهد تداوم آن در توسعه متوازن این فن‌آوری باشیم.
وی افزود: تولیدکنندگان به منظور معرفی توانمندی‌های ایران، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌یی برگزیده با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند که با استقبال مواجه شده است.
زارع‌پور درباره سومین جشنواره هم گفت: شورای سیاست‌گذاری جشنواره و نمایشگاه به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دی‌ماه ۸۷ با تصویب برگزاری آن به صورت بین‌المللی، آغاز به کار کرد که در بخش‌های مختلف دستاوردها و آمار جدیدی را به همراه داشت.
به گفته او در بخش نرم‌افزارهای رسانه‌یی، پنج هزار و ۵۰۰ نرم‌افزار، در بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه، ۱۰۰ نرم‌افزار که ضمن ارائه محتوای مناسب بازدید‌کنندگان را با مخاطرات بولوتوث آشنا کردند، در بخش بازی‌های رایانه‌یی تمام تولیدات داخل در ۳۰ غرفه، در بخش هنرهای دیجیتال ۲۰۰ اثر، در بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها ۵۰۰ پایگاه و وبلاگ، در بخش بین‌الملل، حضور نمایندگان ۲۶ کشور، در بخش کاریکاتور ۲۵۰۰ اثر از ۳۲ کشور، ۲۰ مسابقه اطلاع‌رسانی دوزبانه و برگزاری ۲۰۰ کارگاه و نشست تخصصی از دستاوردهای بخش‌های مختلف نمایشگاه امسال است.
وی اظهار کرد: مرکز توسعه و فن‌آوری رسانه‌های دیجیتال به دنبال آن است تا با ترغیب دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حضور در این نمایشگاه بهره‌مندی مناسبی از این رسانه‌ها در رسیدن به اهداف در این سازمان‌ها را نهادینه کند.
در ادامه مهدی صرامی – معاون مرکز توسعه و فن‌آوری رسانه‌های دیجیتال – درباره شاخص‌های داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره امسال، شفافیت در نحوه رسیدگی به آثار را از جمله آن شاخص‌ها عنوان و اظهار کرد: قرار دادن فرم‌ها و نحوه داوری برروی سایت جشنواره به عنوان ملاک‌های داوری برای ابراز نظر کارشناسان از جمله دلایل شفافیت در این امر بود.
وی ارتقای کیفیت رسانه‌های دیجیتال را مهمترین هدف جشنواره امسال عنوان و اظهار کرد: مسوولان جشنواره آثار بسیاری را در سطوح مختلف مورد ارزیابی و نقد قرار دادند. از نظر بیش‌تر افراد، نقد به حسی منفی گفته می‌شود اما باید با تغییر در نحوه ارائه آن، این نگاه نیز تغییر کند؛ در سومین جشنواره نقدی حقیقی توسط هیات‌های داوری انجام شد به طوری که افراد با حضور در جلسات داوری از آثار خود دفاع کردند.
صرامی فرایند داوری را شامل سه گام تطبیق آثار ارسال شده با شاخص‌های اصلی هر بخش، امتیازبندی آثار و قضاوت نهایی در ۸ هیات داوری عنوان و خاطرنشان کرد: به این ترتیب می‌توان گفت فرایند آثار رسیده بسیار پیچیده، تخصصی و چند مرحله‌یی بود تا آثار واجد شرایط باشند. در بخش پایانی مراسم اختتامیه از برگزیدگان بخش‌های اصلی و جانبی سومین نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال که از هشتم تا ۱۸ مهرماه در مصلی تهران برگزار شد، تقدیر به عمل آمد و برگزیدگان جوایز خود را با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس مرکز توسعه فن‌آوری رسانه‌های دیجیتال و نیز محمدجواد آریان‌منش – نماینده مجلس – دریافت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا