فاز آزمایشی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت امسال به اتمام می رسد

سعید مهدیون در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره روند اجرای مرکز توسعه و مدیریت اینترنت اظهار داشت: این طرح در قالب سه وظیفه در بخش های توسعه و تشویق ، مدیریت منابع اینترنتی و طرح های نو تعریف شده است که در بخش اول طرح توسعه سنجش سرعت را راه اندازی کرده …

سعید مهدیون در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره روند اجرای مرکز توسعه و مدیریت اینترنت اظهار داشت: این طرح در قالب سه وظیفه در بخش های توسعه و تشویق ، مدیریت منابع اینترنتی و طرح های نو تعریف شده است که در بخش اول طرح توسعه سنجش سرعت را راه اندازی کرده ایم و کاربرها می توانند از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: در بخش مدیریت منابع اینترنتی نیز گزارش هایی از وضعیت شبکه برای مدیریت آدرس های IP تهیه شده که فاز آزمایشی آن رو به اتمام است.
مهدیون خاطرنشان کرد: در حوزه طرح های نو نیز اقداماتی انجام گرفته است اما عمده بحث آن پس از اعمال در برنامه پنجم توسعه کشورعملیاتی خواهد شد.
به گفته وی با اتمام فاز آزمایشی ، این طرح در سراسر کشور رواج خواهد یافت.
به گزارش موبنا مرکز توسعه و مدیریت اینترنت با الگوگیری از مرکز نیدا (NIDA) در کره جنوبی در حال ایجاد است .در سال گذشته هسته اولیه این مرکز تشکیل شد و چند پروژه مرتبط با آ ن در دستور کار قرار گرفت که تبادل تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده از امکاناتی که در طرح ICT روستایی در ده هزار روستا ایجاد شده و نیز به روزرسانی خدمات به روستاها به منظور ارائه خدمات مکانیکی به این نقاط در راستای طرح متما صورت پذیرفت.
تفاهم‌نامه‌ ای با وزارت علوم برای گسترش شبکه علمی کشور انجام شد که آن هم در مسیر اجرایی شدن متما اجرا می‌شود.فعالیت عمده متما ، شناسایی موانع و مشکلات توسعه فن‌آوری اطلاعات کشور است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا