اصلاح الگوی مصرف در راس برنامه‌های حوزه ICT است

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رضا تقی‌پور با بیان این مطلب اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با نهادینه کردن مکاتبه به‌جای مراجعه، سهم زیادی در اصلاح الگوی مصرف داشته باشیم.وی افزود: در حال حاضر نیز بسیاری از امور به وسیله عدم مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد که صدور کارت …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رضا تقی‌پور با بیان این مطلب اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با نهادینه کردن مکاتبه به‌جای مراجعه، سهم زیادی در اصلاح الگوی مصرف داشته باشیم.
وی افزود: در حال حاضر نیز بسیاری از امور به وسیله عدم مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد که صدور کارت هوشمند سوخت و ثبت‌نام‌های کنکور از جمله آن محسوب می‌شوند.
او با بیان این مطلب که ظرفیت این حوزه بیش از تلاش‌های ارزشمندی است که انجام شده است، خاطر نشان کرد: اهداف در نظر گرفته شده برای برنامه پنجم توسعه نیز باید در این راستا تعریف می‌شد.
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: امیدواریم شرکت پست نیز بتواند با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های پیشرفته، گام های اساسی در این زمینه بردارد.
وی ادامه داد: از مجموع ۱۲ پروژه افتتاحی شرکت پست که در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد، حدود هشت پروژه با استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته عملیاتی شده است.
تقی‌پور گفت: مردم از این پس و با اجرای این پروژه‌ها می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پستی بسته‌های خود را تحویل داده و به صورت بر خط موقعیت بسته پستی خود را پیگیری کنند.
وزیر ارتباطات تأکید کرد: اجرای این پروژه‌ها می‌تواند الگوی برای ایجاد فرهنگ عدم مراجعه حضوری، کاهش ترددهای غیر ضرور و تحقق صرفه‌جویی باشد.
محمدحسن محبیان عراقی – مدیر عامل شرکت پست – نیز در این مراسم ضمن ارایه گزارشی از دستاوردهای چهار ساله شرکت پست، تصریح کرد: با ظرفیت‌سازی و توانمندسازی شبکه پستی توانسته‌ایم در طول فعالیت دولت نهم، تعداد مرسولات را از ۵۴۰ میلیون مرسوله در سال به بیش از یک میلیارد مرسوله برسانیم.
وی افزود: طی این مدت واحدهای پستی ایجاد شده توسط بخش دولتی و خصوصی با رشدی حدود ۸۰ درصدی رو به رو بوده اند.
مدیر عامل شرکت پست با اشاره به مهمترین دستاوردهای پست گفت: ظرفیت‌سازی، ترافیک دو برابری، افزایش درآمد و تغییر رویکرد از هزینه‌ای به درآمد-هزینه، از جمله مهمترین دستاوردهای به‌دست آمده در طول چهار سال گذشته است.
او با مقایسه بودجه شرکت پست نسبت به بودجه کل کشور و بودجه شرکت‌های دولتی خاطر نشان کرد: رقابتی شدن هزینه‌ها و تعرفه‌ها، یکی از راه‌های کمک به حل بخشی از مشکلات شبکه پستی کشور است.
محبیان تأکید کرد: راه‌اندازی سرویس پست مالی، همچنین ساماندهی قبوض خدمات شهری از دیگر راه کارهای حل مشکلات بخش دولتی و خصوصی پست محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور رئیس جمهور و در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، تفاهم‌نامه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز شرکت پست با دانشگاه جامع علمی کاربردی و این شرکت به امضاء رسید. رونمایی از تمبرهای روز جهانی کودک و هچنین روز جهانی پست نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا