فولادگر:گزارش کمیسیون ویژه اصل۴۴ قانون اساسی اوایل آبان منتشر می شود

نمایندگان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی“حمیدرضا فولادگر” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گزارش ناظر بر روند اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی و اقدامهای دولت در زمینه خصوصی سازی است و واگذاری شرکت های دولتی به نهادها و موسسات شبه دولتی یکی از محورهای این گزارش می باشد.وی بابیان اینکه …

نمایندگان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی
“حمیدرضا فولادگر” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گزارش ناظر بر روند اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی و اقدامهای دولت در زمینه خصوصی سازی است و واگذاری شرکت های دولتی به نهادها و موسسات شبه دولتی یکی از محورهای این گزارش می باشد.
وی بابیان اینکه به تناسب واگذاری‌ سهام ،مدیریت‌ها نیز باید واگذار شود ، افزود: هدف اصل ۴۴ قانون اساسی کاهش تصدی دولت است که صرفا با واگذاری مالکیت شرکت ها و بنگاههای دولتی قابل دستیابی نیست .
رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: اقدامهای دولت در زمینه اصل ۴۴قانون اساسی تاکنون بیشتر متوجه واگذاری مالکیت و سهام بود و در زمینه واگذاری مدیریت‌ها فعالیت کمی انجام شده است .
فولادگر، در مورد واگذاری بیش از ۵۰ درصد سهام مخابرات به نهادهای شبه دولتی گفت: مخابرات بصورت “بلوک ۵۰ درصدبعلاوه یک سهم” عرضه شد و از نظر رعایت صوری قانون نیز مانعی برای خرید آن از سوی شبه دولتی ها نبود .
وی افزود: ماده شش قانون اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح دارد، موسسه های عمومی غیر دولتی که ۱۲ واحد هستند و شرکت های تابعه آنها، حق مالکیت تا ۴۰ درصد سهم بازار هر کالا را دارند .
وی افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی ،تاسقف ۴۰ درصد سهام شرکت دولتی در قالب سهام عدالت ،قابل واگذاری است ،۲۰ درصد سهام نیز باید در اختیار دولت بماند ، به این ترتیب ۴۰ درصد در بورس عرضه می شود . ولی در حال حاضر چون کمتر از ۴۰ درصدسهام شرکت های دولت در قالب سهام عدالت واگذار شده ، سهام قابل فروش در بورس بیش از ۴۰ درصد است .
وی درمورد خبرهای مربوط به خرید سهام سایپا از سوی بنیاد تعاون سپاه و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) گفت: شرکت سایپا در بورس است و هر کسی می تواند سهام آن را بخرد.
بر اساس اخبار برخی خبرگزاری ها ، هفته گذشته کنسرسیوم مشترک “بنیاد تعاون سپاه” و “شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)” تشکیل جلسه داد و بحث و بررسی راجع به خرید سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در گروه خودروسازی سایپا را آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا