گوشی هایی زیر ۱۰۰ هزار تومانی وارد بازار می کنیم

“ایمان سلطانی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: این شرکت هم اکنون به دلیل شرایط نامناسب بازار تلفن همراه نمی تواند بر روی گوشی های گران قیمت سرمایه گذاری کند به همین دلیل تنها گوشی زیر ۱۰۰ هزار تومان را وارد بازار می کند.وی افزود: تعرفه بالای واردات گوشی تلفن …

“ایمان سلطانی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: این شرکت هم اکنون به دلیل شرایط نامناسب بازار تلفن همراه نمی تواند بر روی گوشی های گران قیمت سرمایه گذاری کند به همین دلیل تنها گوشی زیر ۱۰۰ هزار تومان را وارد بازار می کند.
وی افزود: تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه و بی توجهی مسئولان دولتی در برابر واردات غیرقانونی این کالای ارتباطی  جایی برای فعالیت چشمگیر شرکت های قانونی باقی نگذاشته است.
وی افزود: این شرکت با توجه به شرایط فعلی این حوزه تا کنون دچار ضررو زیان های هنگفتی  شده است.
سلطانی ادامه داد: در شرایطی که ۹۵ درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان قرار دارد تنها کاهش منطقی میزان تعرفه می تواند بازار بی سروسامان این کالای ارتباطی را بهبود دهد.
این اظهارات در حالی بیان می شود که با توجه به گستردگی فعالیت عمده واردکنندگان غیرقانونی و تعرفه بالای واردات تمامی نمایندگان قانونی گوشی دچار ضرروزیان های هنگفتی در این زمینه شده اند.
به گزارش موبنا، از سال ۸۵ که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه یک شبه از ۴ به ۶۰ درصد افزایش یافت و دو سال بعد به ۲۵ درصد کاهش یافت. بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار این کالای ۴۶ میلیون مشترک ایرانی در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه اکنون حدود ۹۵ درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا