شرکتهای اینترنتی اضافه دریافت از مشترکین را برگردانند

صابر فیضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص مصوبه سازمان تنظیم مقررات برای کاهش آبونمان سیم مسی از سه به یک هزار تومان، اظهار داشت: براساس این مصوبه، شرکت‌های ارایه کننده اینترنت (PAP) ها باید هزینه اجاره سیم مسی را از مشترکان خود مبلغ هزار تومان اخذ …

صابر فیضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص مصوبه سازمان تنظیم مقررات برای کاهش آبونمان سیم مسی از سه به یک هزار تومان، اظهار داشت: براساس این مصوبه، شرکت‌های ارایه کننده اینترنت (PAP) ها باید هزینه اجاره سیم مسی را از مشترکان خود مبلغ هزار تومان اخذ کند و شرکت‌های مخابرات استانی نیز ملزم شده اند مبلغ این اجاره را با شرکت‌های PAP معادل هزار تومان محاسبه کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص بازگردان مابه‌التفاوت آبونمان و اضافه دریافت از مشترکانی که پس از مصوبه سازمان تنظیم و در خلال اجرایی شدن آن، مبلغ سه هزار تومان را بابت آبونمان به برخی شرکت‌های (PAP) پرداخت کرده اند، گفت: بر اساس نتیجه نهایی این مصوبه مقرر شده که شرکت‌های مخابرات، مبلغ اجاره سیم مسی را با شرکت‌هایی که سه هزار تومان گرفته‌اند سه هزار تومان و از شرکت‌هایی که هزار تومان گرفته‌اند هزار تومان محاسبه کنند.
وی ادامه داد: اما برای شرکت‌هایی که قصد دارند مابه‌التفاوت این قیمت را به مشترکان خود بازگردانند یا به نحوی در هزینه ماهانه آنها منظور کنند، منعی وجود ندارد.
فیضی تاکید کرد: ارایه این مبلغ از سوی شرکت های PAP به مشترکان خود، باید با ارایه سند باشد و شرکت مخابرات نیز براساس قانون و با توجه به سند ارائه شده از سوی PAP ها هزینه اجاره را منظور خواهد کرد.
به گزارش فارس، براساس مصوبه جلسه ۲۵ کمیسیون تنظیم مقررات در تاریخ چهارم دیماه سال ۸۶، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبلغ تعرفه آبونمان از مشترکین ADSL را برای مخابرات از سه به هزار تومان کاهش داد که علیرغم ابلاغ رسمی این مصوبه، بعد از این تاریخ نیز برخی شرکت های استانی و شرکت های ارائه دهنده اینترنت(PAP) ها همچنان مبلغ سه هزار تومان بابت هزینه آبونمان سیم مسی را از مشترکان دریافت می کردند.
بنابراین گزارش، در خلال اجرایی شدن این مصوبه، برخی شرکت‌های اینترنتی مدعی عمل به مصوبه سازمان تنظیم و دریافت مبلغ یک هزار تومان از مشترکان بودند و برخی دیگر نیز عنوان می کردند به ناچار همان مبلغ سه هزار تومان سابق را بابت اجاره سیم مسی از مشترکان خود دریافت کرده اند.
به گزارش فارس، این مصوبه که به شعبه بازپرسی و دادگستری تهران هم کشیده ش، سرانجام در تاریخ ۸۸/۵/۳۱ برای اجرا به کلیه مدیران عامل مخابرات های استانی ابلاغ گردید و براساس آن تمامی شرکت های PAP و مخابرات استانی مکلف شدند تنها هزار تومان به عنوان هزینه سیم مسی دریافت کنند.
اما آنچه در میان قابل از چشم بسیاری از مشترکان اینترنت پرسرعت دور نمانده، تکلیف اضافه دریافت این بیست ماهه از برخی مشترکان ADSL در تهران و برخی شهرستان ها و نحوه بازگرداندن حق به صاحب حق براساس قانون است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا