جنگ جهانی سوم در سایبر به راه می افتد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدیر آژانس ارتباطات سازمان ملل از کارشناسان امنیتی برای مقابله با جنگ سایبر دعوت کرد.بر این اساس حمدون توره، دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در نمایشگاه تلکام جهانی ۲۰۰۹ در ژنو طی سخنانی درباره وقوع جنگ جهانی بعدی که احتمالا در فضای وب …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدیر آژانس ارتباطات سازمان ملل از کارشناسان امنیتی برای مقابله با جنگ سایبر دعوت کرد.
بر این اساس حمدون توره، دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در نمایشگاه تلکام جهانی ۲۰۰۹ در ژنو طی سخنانی درباره وقوع جنگ جهانی بعدی که احتمالا در فضای وب اتفاق خواهد افتاد هشدار داد.
به گفته حمدون توره از کار افتادن شبکه‌های حیاتی به سرعت هر کشوری را فلج می‌کند و هیچ ملتی در برابر حملات سایبر مصون نیست. همه کشورها در زمینه تجارت، امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات اضطراری و توزیع غذا به فناوری وابسته هستند و در وهله اول بهترین راه برای پیروزی در یک جنگ اجتناب از آن است.
بر این اساس بسیاری از کشورها در صدد مبارزه با این حملات برآمده اند مثلا کره جنوبی پس از قرار گرفتن در برابر حملات سایبری به شرکت های دولتی و  خصوصی در صدد است سه هزار مامور سایبر تا سال آینده به خدمت بگیرد.
۱۳۵/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا