تروجان باز هم در پی قربانیان جدید

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، هفته گذشته شرکت نرم افزاری Finjan اسب تروای جدیدی با نام URLzone Trojan را شناسایی کرد که به عنوان یک ویروس بسیار پیشرفته شناخته شد.این نرم افزار قادر است صفحات بانک را دوباره نویسی کند و به این ترتیب قربانیان نمی دانند که …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، هفته گذشته شرکت نرم افزاری Finjan اسب تروای جدیدی با نام URLzone Trojan را شناسایی کرد که به عنوان یک ویروس بسیار پیشرفته شناخته شد.
این نرم افزار قادر است صفحات بانک را دوباره نویسی کند و به این ترتیب قربانیان نمی دانند که حسابشان به طور کامل خالی شده است و به طور بسیار ماهرانه واسط را تحت کنترل خود در می آورد و از حساب افراد پول به  حساب دیگری واریز می کند.
به گفته شرکت Finjan ، این نرم افزار از چندین تکنیک برای دستیابی و کنترل حساب مشترک استفاده می کند.
محققان برنامه ای ارایه کردند که برای تقلید از رفتار تروجان های واقعی طراحی شده، مثلا هنگامی که URLzone به وسیله یکی از این برنامه ها تشخیص داده می شود ، اطلاعات ساختگی و دروغین برای آن فرستاده می شود.
با ارایه این برنامه به جای اینکه پول به یکی از حساب های طراحان تروجان انتقال داده شود به حساب فرد برگردانده می شود.
به گفته کارشناسان، نرم افزار URLzone حدود ۶ هزار و ۴۰۰ رایانه را طی ماه گذشته آلوده کرد و هر روز به طور میانگین ۱۷,۵۰۰ دلار از حساب کاربران برداشت کرده است.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا