ضعف درعملکرد وزارتخانه ارتباطات دلیل پیشنهاد ادغام این وزراتخانه است

علی اکبر جلالی در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا با انتقاد ازادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات، گفت: ضعف درعملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به قدری زیاد بود که از دید مسئولان باید در وزارتخانه ای دیگر ادغام می شد. وی بابیان اینکه بحث ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و …

علی اکبر جلالی در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا با انتقاد ازادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات، گفت: ضعف درعملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به قدری زیاد بود که از دید مسئولان باید در وزارتخانه ای دیگر ادغام می شد.
وی بابیان اینکه بحث ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و ترابری در اسفند ماه سال ۸۳ مطرح شد، گفت: ولی با این ادغام، یک سئوال بزرگ ایجاد شده که فناوری اطلاعات چه جایگاهی خواهد داشت؟ آیا با این اقدام می توانیم به آینده فناوری اطلاعات و جبران عقب ماندگی ها امیدوار باشیم؟  
وی با بیان اینکه دراکثر کشورهای دنیا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک وزارتخانه مادر و کلان شناخته می شود، گفت: این جایگاه در حالی برای ICT در نظر گرفته می شود که به باور کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه در عصر حاضر مردم جوامع مختلف در دنیای مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند و تمامی خدمات از طریق  ICTانجام می شود.
جلالی به به وضعیت و جایگاه ICT درکشوراشاره کرد وافزود: حوزه فعالیتهای وزارت ICT در کشور تنها محدود به راه اندازی و توسعه شبکه تلفن همراه و ثابت بوده واین ضعف در عملکرد آنقدر ادامه یافت که از دید مسئولان سیاسی و مردم به وزارتخانه ای با قابلیت ادغام با دیگر وزارتخانه ها تبدیل شد.
این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه وزارت راه و ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ سنخیتی ندارند و ادغام این وزارتخانه ها قابل توجیه نیست، گفت: وظایف و ساختار این دو وزارتخانه کاملا متفاوت است ضمن آنکه هر دو حوزه نیاز به توسعه زیادی دارند چراکه زیرساخت توسعه در دنیای آینده فناوری اطلاعات و راه است.
وی افزود: هر دو این وزارتخانه ها می توانند به طور مستقل اقدامات بزرگی را در سطح جامعه انجام دهند تا کشور به رشد و شکوفایی برسد.
طراح شهر الکترونیکی خاطرنشان کرد: اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخواهد به وظیفه خود به عنوان یعنی بانی توسعه فناوری اطلاعات بپردازد باید با تقویت جنبه های هدایتی و نظارتی خود مشارکت بخش خصوصی را در ماموریتهای اجرایی وعملیاتی افزایش دهد.
۱۱۷/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا