بازار تلفن همراه در هفته ای که گذشت

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، کاهش قدرت خرید عموم مردم از جمله دلایل اصلی است که باعث بی رونق شدن این بازار ۴۶ میلیون مشترک ایرانی شده است.طی هفته ای که گذشت گوشی های ارزان قیمت زیر ۱۰۰ هزار تومانی  مورد تقاضا اکثر مشتریان قرار گرفته بود و سایر گوشی ها با قیمت بالای …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، کاهش قدرت خرید عموم مردم از جمله دلایل اصلی است که باعث بی رونق شدن این بازار ۴۶ میلیون مشترک ایرانی شده است.
طی هفته ای که گذشت گوشی های ارزان قیمت زیر ۱۰۰ هزار تومانی  مورد تقاضا اکثر مشتریان قرار گرفته بود و سایر گوشی ها با قیمت بالای ۲۰۰ هزار تومان هم به صورت محدود مورد خریدوفروش قرار گرفت.
همچنین گوشی Satio Idou سونی اریکسون گوشی جدیدترین گوشی عرضه شده در بازار تلفن همراه در هفته ای که گذشت بود.
این گوشی هم همانند سایر گوشی ها ی عرضه شده در بازار برای  اولین بار توسط فعالان غیرقانونی و با قیمت کذایی وارد بازار شد و به بهای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شد.
بعلاوه در پی فعالیت واردکنندگان غیرقانونی،  شرکت های قانونی توزیع کننده نیز با توجه به تعرفه کنونی واردات گوشی تلفن همراه (۲۵ درصدی) به صورت محدود به فعالیت خود ادامه می دهند و تنها به صورت محدود به عرضه ن گوشی های ارزان قیمت در سطح بازار تلفن همراه می پردازند.
به گفته فروشندگان بازار، پنج برند نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ، موتورولاو اچ تی سی نسبت به سایر برندهای موجود در بازار از فروش خوبی برخودار شدند.
در همین حال بیشترین نوسان قیمتی گوشی های تلفن همراه که در میانگین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان بود  شامل  پنج برند فوق است.
با این وجود فعالان بازار گوشی تلفن همراه برآورد دقیقی از میزان نوسان قیمت ها در هفته آینده ندارند و معتقدند به دلیل گستردگی بیش از حد فعالیت واردکنندگان غیرقانونی وضعیت قیمت ها قابل پیش بینی نیست.
به گزارش خبرنگار موبنا، از اواخر سال گذشته تا کنون بازار تلفن همراه به دلیل مسائلی همچون رکود جهانی اقتصاد، کاهش قدرت خرید مردم  و کاهش تقاضا روزهای سردو آرامی را سپری کرد که هم اکنون نیزاین بی رونقی ادامه دارد.
۱۲۹/ ۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا