سیستم ۱۸۱۸ در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا فتحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه‌اندازی سیستم ۱۸۱۸ مردم می‌توانند از بدهی مکالمه خود مطلع شده و پرداخت‌های خود را از طریق سیستم الکترونیکی انجام دهند.وی با تأکید بر اینکه این سامانه در راستای اهداف دولت الکترونیک و کاهش مراجعه افراد به …

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا فتحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه‌اندازی سیستم ۱۸۱۸ مردم می‌توانند از بدهی مکالمه خود مطلع شده و پرداخت‌های خود را از طریق سیستم الکترونیکی انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه این سامانه در راستای اهداف دولت الکترونیک و کاهش مراجعه افراد به بانک‌ها راه‌اندازی شده است، افزود: این سامانه به مشترکان امکان می‌دهد تا با شماره‌گیری این کد چهار رقمی و وارد کردن شماره مورد نظر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
فتحی با اشاره به اینکه هم اکنون راه‌های دیگری نیز برای پرادخت غیرحضوری قبوض تلفن در استان وجود دارد، گفت: مشترکان تلفن ثابت ضمن تماس با شماره چهار رقمی ۱۸۱۸ وارد سامانه شده و با اطلاعاتی که از طریق تلفن گویا دریافت می‌کنند، بعد از شماره‌گیری شماره خود، شناسه قبض و شناسه پرداخت صورت حساب میان‌دوره، آخرین دوره و دوره‌های قبل خود را دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: مشترکانی که تقاضای دریافت ریز مکالمات خود را از طریق نمابر و یا پست الکترونیک دارند، باید به سامانه، رمز عبور بدهند.
فتحی با اشاره به نحوه دریافت رمز عبور تصریح کرد: مشترک باید با در دست داشتن مدارک لازم از جمله آخرین قبض پرداخت شده، شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر مالک و یا وکالت‌نامه از طرف مالک به مرکز مخابرات شهرستان مربوطه مراجعه کند.
وی به نحوه پرداخت قبوض از طریق این سامانه اشاره کرد و افزود: شهروندان می‌توانند با شماره ۱۸۱۸ تماس بگیرند و پس از ارائه کارت شتاب و رمز دوم خود مبالغ قبوض را حتی در صورت دریافت نکردن قبض خود پرداخت کنند.
سرپرست شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری همچنین از تعویض و ارتقای سوئیچ مرکز تلفن شهرستان اردل خبر داد و افزود: سوئیچ مرکز تلفن شهرستان اردل که دارای مشکلاتی بود، تعویض و سوئیچ جدید که از سیستم‌های به‌روز مخابراتی است، جایگزین آن شد.
وی تعویض و ارتقای سوئیچ مرکز تلفن این شهرستان را از مطالبات مردم شهرستان اردل در سفر دوم ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان دانست و افزود: شرکت مخابرات استان با صرف هزینه‌ای افزون بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سویئچ جدید را جایگزین کرده است.
فتحی با اشاره به تلاش مسئولان استانی برای پراخت مطالبات به‌حق مردم افزود: با ارتقای مرکز تلفن شهرستان اردل از این پس کد بین شهری برای تماس بین نقاط بخش مرکزی اردل حذف شده و این سبب کاهش هزینه مکالمه می‌شود.
وی افزود: همچنین روستاهای اطراف نیز از سیستم نمایش شماره تلفن تماس‌گیرنده برخوردار شده‌اند که این بسبب کاهش چشمگیر مزاحمت‌های تلفنی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا