شبکه پستی متعهد به رشد سبز

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، به نقل از روابط عمومی پست، ادوارد دایان در پیام خود اعلام کرد که حفاظت از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی چالش‌های اصلی کنونی هستند، اما با وجود اینکه طی سالها، تمامی توجهات به این دو موضوع منعطف گردیده، سیاره زمین و ساکنان آن هنوزهم در شرف …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، به نقل از روابط عمومی پست، ادوارد دایان در پیام خود اعلام کرد که حفاظت از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی چالش‌های اصلی کنونی هستند، اما با وجود اینکه طی سالها، تمامی توجهات به این دو موضوع منعطف گردیده، سیاره زمین و ساکنان آن هنوزهم در شرف دستیابی به هوای سالم برای تنفس نیستند. اکنون تفکر مجدد دربارة روش کسب‏وکارهایمان و تغییر الگوهای مصرف انرژی بسیار حیاتی است.
در این راستا، بخش پست جهانی نیز نمی‏تواند نسبت به این موضوع بی‏اعتنا بوده و هیچ اقدامی صورت ندهد ،جابجائی سالانه ۴۳۰ میلیارد نامه و ۶ میلیارد امانت در سرتاسر جهان و نیز فعالیت بیش از ۶۰۰‌هزار دفتر پستی و همچنین تعداد بسیاری وسایل نقلیه، این بخش را تبدیل به یکی از مهم‏ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‏ای نموده است.
اتحادیه پستی جهانی بعنوان یک آژانس تخصصی سازمان ملل و مسئول بخش پست با پشتیبانی گروه پروژه توسعه پایدار، مبادرت به انجام وظیفه مهم اندازه‏گیری اثر کربن در بخش پست جهانی نموده است. امیدوارم بتوانیم نتایج این تحقیق را در کنفرانس سازمان‏ملل در مورد تغییر آب و هوا که در ماه دسامبر سال‌جاری در کپنهاگ دانمارک برگزار می‏شود، ارائه نمائیم. سپس با کمک برنامه محیط زیست سازمان ملل، حسب موافقتنامه منعقده سال گذشته و دیگر طرف‏ها، اقداماتی را به مجریان منتخب پیشنهاد خواهیم نمود تا آنها را در کاهش انتشار دی‏اکسیدکربن یاری دهیم.
تمامی ادارات پست، کارگزاران تغییر هستند. در روز جهانی پست سال ۲۰۰۹، از تمامی اعضای خانواده پست می‏خواهم دربارة اثر زیست محیطی بر فعالیت‏هایمان به دقت بیندیشند و در صورتیکه قبلاً چنین کاری انجام نداده‏اند، در مباحث هدفمند پیرامون روشهای بهتر برای حفظ سیاره زمین مشارکت نمایند.
در این زمان که با بحران مالی و اقتصادی روبرو هستیم، به نظر می‏رسد مدیریت موضوعات زیست محیطی می‏تواند نیروی محرک قابل ملاحظه‏ای برای رشد باشد. کسب و کارها برای رویارویی با چالش رشد سبز می‏توانند در فرآیندهای زنجیرة لجستیک خود، بهبود کارایی، طرح‏ریزی اقدامات بلندمدت صرفه‌جویی در انرژی، توسعه محصولات و سرویس‏های جدید با حداقل آسیب به محیط زیست و در عین حال جذاب‏تر برای مشتریان و سرانجام ترسیم یک کسب‏وکار پاسخگو، بازنگری کنند.  
هرچند اقدامات شما در اتحادیه پستی جهانی، در قالب ادارات پست یا کسب و کارتان فوق‏العاده مهم است، اما از شما می‏خواهیم به‏طور جدی به برنامه “پویش جمعی” سازمان‏ملل بپیوندید. هدف از این ابتکار، بسیج حمایت میلیون‏ها فرد، کسب‏وکار، گروه‏های اجتماعی و سایر سازمان‏ها برای امضای یک معاهده جدید بین‏المللی در کنفرانس تغییر آب و هوا در کپنهاگ به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‏ای است.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا