اپراتور ها به فکر باشند

مکالمه تنها مزیت ابتدایی برای دارندگان سیمکارت تلفن همراه در دهه گذشته بود.شاید خاطره صف های طولانی برای ثبت نام سیم کارت از یاد هیچ کسی نرود.حداقل چندین ماه را باید برای به دست آوردن سیمکارت ناقابل باید انتظار می کشیدیم.اما با افزایش ظرفیت و ورود اپراتور های جدید به بازار سیمکارت این پدیده کم …

مکالمه تنها مزیت ابتدایی برای دارندگان سیمکارت تلفن همراه در دهه گذشته بود.شاید خاطره صف های طولانی برای ثبت نام سیم کارت از یاد هیچ کسی نرود.حداقل چندین ماه را باید برای به دست آوردن سیمکارت ناقابل باید انتظار می کشیدیم.اما با افزایش ظرفیت و ورود اپراتور های جدید به بازار سیمکارت این پدیده کم کم به فراموشی سپرده شد و شرایط فرق کرد.
اکنون سیمکارت دایمی را می توان با هزینه کمتر از سه میلیون ریال و سیم کارت اعتباری را با هزینه کمتر از ۵۰۰ هزار ریال تهیه کرد.این روند قابل پیش بینی بود و درآینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.
اپراتور ها باید برای پیدا کردن مشتری تلاش بیشتری به خرج دهند.دیگر مکالمه و پیامک برای مشتری از حساسیت جدی برخودردار نیستومشتری خدمات نوین و بهتری را طلب می کند.
سرویس اینترنت همراه، ارسال پیام های چند رسانه ای،پست الکترونیک و پرداخت از طریق تلفن همراه تنها چند نمونه کوچک از توقعات جدید مشتریان سیمکارت به شمار می رود.
اپراتور ها به خوبی به این موضوع واقف هستند و برای  همین سعی در ارائه خدمات نوین و اجرای طرح های تشویقی گوناگون دارند.
نباید فراموش کرد که تا چند ماه دیگر با ورود اپراتور سوم و ارایه نسل جدید تلفن همراه اپراتور هایی که از قافله جا بمانند با مهاجرت مشتری و کاهش درآمد مواجه خواهند شد.
دیگر اپراتور اول در آینده نمی تواند به پوشش سراسری و اپراتور دوم به برخی خدمات خود ببالد.باید طرحی نو درانداخت و مشتری را خرسند نگه داشت.
جنگ آینده میان اپراتور ها بر سر سرویس های ارزش افزوده و مشتری مدار است.با افزایش تعداد اپراتور ها رقابت نیز افزایش یافته و این وضع در نهایت به نفع مشتری و خریدار خواهد بود. زیرا انحصار شکسته خواهد شد و دست مشتری برای انتخاب سیمکارت به صرفه با امکانات بهترباز است.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا