گوگل ابزار مدیریت انرژی ارایه می دهد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، گوگل در ماه فوریه ابزار تحت وبی ارایه کرد که PowerMeter نامیده می شد و به کاربران امکان می داد میزان الکتریسیته ای مصرفی را در منزل اندازه گیری و کنترل کنند که کاربران طی چند ماه گذشته آن را مورد آزمایش قرار دادند.اما هم …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، گوگل در ماه فوریه ابزار تحت وبی ارایه کرد که PowerMeter نامیده می شد و به کاربران امکان می داد میزان الکتریسیته ای مصرفی را در منزل اندازه گیری و کنترل کنند که کاربران طی چند ماه گذشته آن را مورد آزمایش قرار دادند.
اما هم اکنون کاربران می توانند دستگاه اندازه گیری مصرف انرژی Energy Inc را که TED 5000 نامیده می شود با قیمت ۲۰۰ دلار خریداری کنند.
این دستگاه بدون نیاز به یک ابزار هوشمند فقط از نرم افزار گوگل استفاده می کند.
همکاری میان این دو شرکت بنابر گزینه های مالی پایه گذاری نشده است.
گوگل در صدد است با شرکت های دیگر همچون Sempra Energy’s San Diego Gas & Electric و Germany’s Yello Strom به همین منظور همکاری کند.
گوگل که به عنوان غول جستجوهای اینترنتی و تبلیغات آنلاین شناخته شده در صدد است در زمینه فناوری های پاک نیز نامی از خود به جای بگذارد.
پروژه گوگل شامل روش هایی برای نوشتن نرم افزار برای اتصال دستگاه ها به برق و فناوری است که می تواند میزان و هزینه دستگاه های گرمایشی را به یک چهارم کاهش دهد.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا